Hoe open je een hangslot, waarvan het hanggedeelte en het slot aan elkaar zijn vastgeroest?

Ik heb een hangslot, waarvan het hanggedeelte aan het slot zit. Het is niet los te krijgen. Het sleuteltje kan ik nog wel draaien en dat heb ik dus op alle mogelijke manieren gedaan (ook het sleuteltje er niet helemaal in, om te kijken of er geen pennetje was verschoven oid). Heeft er iemand enig idee hoe ik ze los van elkaar moet maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zit niks anders op dan grof geweld: slijptol pakken met doorslijper (dunne schijf).

Met een slijptol kun je het slot door slijpen.

Vol spuiten met wd40 of een kruipolie. Dan lang wachten en herhalen.

Bepaalde vormen van roest laten zich verwijderen met cola, zo heb ik eens gelezen maar nog nooit zelf geprobeerd. (Kun je nagaan wat dat spul voor effect heeft op de menselijke maag;-) Wil je het proberen, pak dan het goedkoopste merk. Roest is niet merkgevoelig.

Als toevoeging op alle bovenstaande olie oplossingen. Mocht je hem "vrij" kunnen bewegen (dus dat hij niet aan het hek vast zit) dan kan het ook handig zijn om hem een nachtje in een beker dunne motorolie (slaolie, olijfolie, olie-olie) te weken. Of te wel kopje onder..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100