Waar kan ik inspiratie opdoen voor het herontwerpen/opnieuw inrichten van mijn slaapkamer zonder dat ik ander meubilair aanschaf?

Ik wil mijn slaapkamer opnieuw inrichten. Het meubilair en spullen; het bed, de bureautafel, boekenplank, etc. blijven hetzelfde. Waar kan ik inspiratie opdoen om de slaapkamer toch mooi opnieuw te ontwerpen? Bijv. de plafonds, muren schilderen en allerlei andere tips/ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Met kleuren kan je al heel veel doen (schilderen). Wil je je kamer een beetje veranderen, zul je toch spullen moeten kopen. Kijk eens bij de Action voor zeer goedkoop inrichtingsmateriaal en op de markt voor stof. Met gekleurde lappen stof kan je ook al een geheel andere look toveren.

Hier vond ik nog een online "room makeover":

http://myscene.everythinggirl.com/games/roommakeover/roommakeover.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een rondje bij ikea gaan lopen. die hebben zoveel slaapkamers dat je vast wel een ideetje krijgt. Verder kan het helpen om je kamer anders in te delen.
Schilderen helpt ook, je kunt bijvoorbeeld kiezen om een muur een iets andere teint te schilderen voor de variatie. Schilderijen en plantjes kunnen voor een wat leukere sfeer zorgen.
En als je een beetje creatief aangelegd bent kun je altijd nog een ontwerptekening van je kamer maken. succes :)

Toegevoegd na 2 minuten:
En nieuwe spullen hoeven niet altijd duur te zijn. Kijk voor de lol eens op marktplaats, en je zult zien hoeveel leuke spulletjes je voor een habbekrats mee kunt nemen.