Hoe 'inbrekergevoelig' is mijn huis?

Ik woon in een (studenten)studio aan de rand van het centrum van een grote stad. Ik woon op de tweede verdieping.

Ik vraag dit, omdat ik met dit warme weer graag met de ramen op een kier open slaap.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ramen die open staan zijn per definitie inbraak gevoelig. De eerste twee verdiepingen dienen aan weerstandsklasse 2 te voldoen volgens de huidige normen; en als er opklimmogelijkheden zijn kan dit nog hoger worden. Je moet het simpel zien: Je ramen kunen voldoen aan de normen, maar als ze open staan voldoen ze nergens aan! Open of op-een-kier- is in dit geval hetzelfde

Als onder dat raam een plat dak is waardoor inbrekers makkelijk binnenkomen, ja dan is het inbraakgevoelig. Kan dat raam, ook al staat het op ene kier, niet makelijk geopend worden zonder een hoop lawaai te maken, is de gevoeligheid al een stuk minder

een kier is inbraak gevoelig. inbrekers weten altijd wel een manier om in te breken. Dikwijls zitten er klemmen/scharnieren op de ramen waardoor je de ramen een klein stukje open kan zetten en veilig op een klem.

Ik ben misschien heel erg naïve maar als je zelf in de kamer slaapt maakt het toch niet uit? Desnoods zet je iets voor het raam wat een enorm kabaal maakt als het raam geopend wordt. (een pan/vaas op een kruk, wel zorgen dat het niet perongeluk kan vallen) En 's nachts een ladder tegen de muur zetten valt ook enorm op. Ik slaap 's nachts met het raam open omdat er goed zicht is op mijn raam vanuit de straat. Als er iemand een ladder bij mij tegen de muur zet staat hij vol in het zicht.

Ga ervan uit dat een potentiële inbreker zo weinig mogelijk kans wil lopen gepakt te worden. Hij zal dus altijd zoeken naar plaatsen die niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg of vanuit andere woningen, en het liefst op de begane grond voorzien van meerdere vluchtroutes.

Bronnen:
http://klus-info.nl/uw-huis-beveiligen-teg...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100