Hoeveel ballonnen heb je nodig om een slaapkamer helemaal te vullen?

We willen de slaapkamer van een stel dat gaat trouwen helemaal (dus tot het plafond) vullen met ballonnen. Weet iemand hoeveel ballonnen we hier ongeveer voor nodig hebben? De slaapkamer is ongeveer 3 bij 5 meter en heeft een normale hoogte.

Toegevoegd na 2 uur:
Het plan is om een (of 2) electrische pomp te gebruiken.
De maat van de ballonnen zal waarschijnlijk 30cm doorsnede zijn (11inch). Kleinere ballonnen is veel meer knoopwerk en grotere ballonnen wordt volgens mij veel duurder.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
11K
Amadea
11 jaar geleden
En welke maat ballon ga je gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat je behoorlijk tegenvallen, ik heb het één keer gedaan maar we waren nog niet tot 20% gekomen en al heel lang bezig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker een electrische pomp gebruiken hierbij. En even goed nadenken over hoe het nieuw getrouwde stel straks de deur open gaat doen - als de deur naar binnen toe open gaat... hoe ga je dan de ballonnen tot het plafond laten komen?
Wel een grappig idee hoor... al ben ik blij dat ik gewoon lekker naar mijn op ouderwetse manier met rozenblaadjes besprenkelde bedje toe kon na ons eigen feest...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oh dear! Ik ga dit jaar trouwen, en ik hoop dat jij niet op mijn gestenlijst staat hehe. Bij mij blijven alle sleutels achter slot en grendel, er gaat niemand ons huis binnen die dag ;-) Bij een kennis van mij hebben ze het hele huis over hoop gehaald, water afgesloten, en het bed uit elkaar geschroefd.

Het beste antwoord

als je het aantal ballonnen uit voorgaande berekeningen te hoog vindt kun je er voor kiezen niet de slaapkamer maar de toilet te vullen met ballonnen. bij thuiskomst niets te zien, tot er één naar toilet moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat is wel minder leuk. Zijn ze 1 minuut bezig, zodat ze in de gang liggen en kunnen ze ze een dag later opruimen...

Andere antwoorden (3)

Een ballon neemt ongeveer een ruimte in van 30cmx20cmx20cm=12000cm3
De slaapkamer is 300x500x220=33000000cm3
33000000/12000=2750 ballonnen ongeveer.

Toegevoegd na 22 minuten:
o wat dom van me, ik heb een kasthoogte genomen voor de slaapkamerhoogte. in dat geval komt het volgende er nog bij:
50x300x500=7500000+33000000=40500000/12000=3375 ballonnen.

maar aangezien de meeste slaapkamers een bed, kledingkast en 2 nachtkastjes hebben is berekening als volgt:
bed: 250x210x100=5250000
kledingkast: 200x300x100=6000000
nachtkastjes: 100x60x60=360000x2=720000
______________________________________________+

(40500000-11970000)/3375=8453,33
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry, van mij een min. Ik vind het erg onduidelijk allemaal. Eerst heb je ruim 3000 ballonnen nodig. Nadat je de kasten en het bed eraf trekt, heb je er ineens ruim 8000?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de berekening hebt gelezen had je ook door dat je kamer een halve meter hoger is geworden. eerst even goed lezen en dan pas minnen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het inmiddels 8x gelezen, maar ik blijf bij mijn standpunt. je zegt:
- (in 1ste instantie:) 2750 balonnen;
- (+ 0.5 meter erbij =) 3375 balonnen;
- (meubels eraf: totaal 8453 balonnen.... Dit klopt gewoon niet hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan heb ik in mijn rekenmachine waarschijnlijk een fout ingetypt. de berekening zelf is wel goed maar het antwoord dan niet. waar waar is jou antwoord dan? ik heb er tenminste moeite voor gedaan en geprobeerd om er iets van te maken maarja, kraken is makelijk als je zelf niets doet.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Wees blij dat ik mijn min motiveer. Misschien zou ik me wel aangevallen moeten voelen door je opmerking "beter lezen". (wat ik blijkbaar net iets beter deed dan jij). Ik waardeer het dat je je best hebt gedaan om een goed antwoord te geven. Met mijn commentaar hoop ik alleen maar dat de vraagsteller een beter antwoord krijgt, en dat jij het eventueel alsnog kan aanpassen. Ik heb geen antwoord gegeven omdat ik geen zin heb om deze berekening te maken aangezien het net even wat genuanceerder ligt dan het volume van een kamer te delen door het volume van 1 ballon. Die dingen zijn namelijk niet rechthoekig maar rond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies savana, je hebt veel minder ruimte nodig dan zomaar te gaan rekenen met het volume! Daphne: ik zie steeds vaker dat als iemand ergens een reactie op geeft dat hem/haar dan verweten wordt niet zelf met een antwoord te komen. Tja, dat kun je niet tegen kritiek. Je krijgt de kans om een nieuw antwoord neer te zetten toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is geen losse kledingkast, ze hebben een inbouwkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een min met een motivatie is + waard !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30x20x20 cm...dus een ballon is een kubus?
Afhankelijk hoe groot je ze opblaast schat ik zo`n 1100 balonnen, ben dan uitgegaan van een grootte van doorsnede 30 cm met niks er in aan meubels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U heeft +/- 40 ballonnen nodig per kubieke meter (m³).
Volume is lengte x breedte x hoogte.
3 x 5 x 2,4 = 36 m³ - 6 m³ meubel = +/- 30 m³
Dus 30 x 40 : 1200 stuks.