Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Graag zou ik willen weten wat voor insect dit is. Het is een stekend beest wat grote, rode,jeukende, gloeiende bulten achterlaat.Wie kan mij helpen?

Via google afbeeldingen ben ik er achter dat het geen horzel is, maar wat voor een beest het wel is? Ik ben heel benieuwd, want ik hoop dat ook gericht naar een anti jeuk zalfje te kunnen zoeken!!
Ik reageer er vrij heftig op en heb er ook vrij lang last van (gemiddeld 2 weken per steek).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heb ik ook een keer laten landen. Ik vond het een mooi beest. Tot die stak. Toen was de liefde over. Meteen doodmeppen dus ;o) Als je vaak wordt gestoken adviseer ik je om deet (50%) te gebruiken. Dan zullen ze je niet meer steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u dan toch gebeten bent kan u daar beter Nerisona crème opdoen. Het verlicht de pijn en jeuk, werkt ontsmettend en helpt tegen de zwelling.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Nerisona.aspx?mId=10704&rId=941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is al een paar keer gezegd dat het een daas is, dus dat kan ik wel achterwege laten.
Hier is een link naar wat te doen tegen dazenbeten (onderaan): http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/reizen-vrije-tijd/24114/bijensteek-wespensteek-dazenbeet

De meeste mensen reageren er vrij heftig op, wat dat betreft ben je geen uitzondering.

Wat misschien helpt als je ergens bent waar dazen zijn: trek iets los flodderends aan, zodat ze niet makkelijk bij je kunnen komen. Strakke kleren bijten ze doorheen, maar iets wat flappert houdt ze op afstand.

Bij paarden worden ook wel gaatjesdekens gebruikt over het paard heen om dazen weg te houden. Daar komt mijn idee vandaan. Ik hoop voor je dat het helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een steekvlieg een erg vervelende steek kan die geven.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom??? Dan een - ??? Echt sommige mensen... Onderbouw die - dan ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Totaal is plus 2.
ronron1212
11 jaar geleden
Poisonivy75 wat waarom enz wat bedoel je nu?
Het is gewoon een van de antallen steekvliegen die er zijn en soms steken die mensen ja waarom ze dat doen? dat weet niemand die beesten praten niet.
het is een steekvlieg, oftewel een daas.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding