Hoe berekenen de energiebedrijven straks wat je verbuikt na 1 januari?

Ik heb geen slimme meter en geef mijn meterstanden in juni door..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je geen tussenstand doorgeven dan?

Het beste antwoord

Slimme meter is niet slim voor jou, maar slim voor de maker en zijn opdrachtgever... Nooit vergeten...

Het is een voortschrijdend gemiddelde, dus ze extrapoleren het uit de voorgaande jaren met een correctie van de temperaturen, zo kom je aardig in de buurt... Tenzij je alle licht via led-lampen gaat maken en verder geen extra apparaten aangeschaft hebt, zul je minder verbruiken...

En ze hebben graag dat je zo zuinig mogelijk doet, want dan is de koek minder snel op en alle energie LATER verkocht is winst vanwege de alsmaar stijgende prijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En mag dat dan zomaar..schatten??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij niet, zij wel... . Wij zijn schatten en doen dat niet...

Andere antwoorden (2)

Ha, die Sharona30;

Waarom zou er apart moeten worden gemeten vanaf 1 januari? Het boekjaar voor de meterstanden loopt gewoon van 1 juni tot en met 31 mei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als gevolg van de invoering van een nieuwe wet binnen de energiemarkt worden de transportkosten per 1 januari 2009 niet meer berekend op basis van het verbruik. Per 1 januari 2009 is het capaciteitstarief voor de kleinverbruikersmarkt ingevoerd. Deze invoering zorgt ervoor dat uw jaar- of eindnota voor 2009 er anders gaat uitzien. Hieronder staan twee voorbeeldnota's, een voor gas en een voor elektriciteit. Per 12 mei 2009 wordt op de facturen de eenheid dagen vermeld.