Ik heb een bos zonnebloemen gekregen maar die bloemen hangen al een beetje slap en de bladeren hangen al erg slap. Kan ik ze nog oppeppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
37K

Antwoorden (7)

Staan ze in een vaas? Deze tips vond ik op het internet.

- Snij voordat je ze in de vaas de steel eerst goed schuin af.
- Zet de zonnebloemen in heet water (niet kokend, uit de kraan). Het beste is om dit water na een klein halfuurtje te vervangen door lauw water. Je voorkomt zo dat ze gaan hangen.
- Doe zo weinig mogelijk water in de vaas. Zonnebloemen hebben de neiging om te gaan ’snotteren’ en dat voorkom je beter door weinig in de vaas te doen.
- Voeg een klein beetje bleekwater aan het hete water toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnebloemen in ruim warm water zetten en goed schuin afsnijden met een scherp mesje en natuurlijk chrysal die je bij de bloemist krijgt erin oplossen dan gaan de zonnebloemen ook niet slap hangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Zonnebloem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook wel wil helpen is ze in een krant rollen en op water zetten trekken ze vaak recht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de vraag of deze zonnebloemen nog te redden zijn.
Maar, wanneer je ze pas gekocht hebt, zet ze dan in een vaas met ongeveer tien centimeter lauw water en voeg een schepje suiker toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een paar druppels Bach rescue remedy. Werkt bij mensen, maar ook bij planten en dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nogmaals goed schuin afsnijden op warm water en een drupje chloor erbij doen. Doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schuin afsnijden, een paar grote bladeren verwijderen en ik warm water zetten met een houdbaarheidsmiddel.