Wat is de beste manier om een stuk onbehandeld ijzer te spuiten in een ral kleur?

Spuitbus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (3)

Metaal opschuren en zorgen dat alle roest en losse delen eraf zijn. Spuitbus in de juiste ral kleur kopen en spuiten maar. Zorg dat je dit ergens binnen doet ( geen wind) in een stofvrije ruimte. Eventueel de directe omgeving afplakken met kranten of plastic want spuiten nevelt nogal.
Suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Eerst spuiten met een grondverf of primer......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En stofvrije ruimte binnen is lastig, een (woon)kamer is geen optie want spuitnevel komt overal en ook te stoffig. Buiten als het windstil is en na een regenbui is een goeie optie. Als alles nat is heb je nauwelijks stof, dat werkt trouwens ook redelijk als je het in een schuurtje o.i.d. doet. (alles nat maken als het er tegen kan)
je zou voor Hammerite kunnen kiezen, met deze verf kan je zo over roest heen schilderen dus niet vooraf een berg voorbereidingen. het nadeel is dat niet alle winkels veel kleuren op voorraad hebben maar het is er wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je spreekt over nieuw ijzer, eerst ontvetten met terpentine. vervolgens een laag grondverf aanbrengen en daarna aflakken. geroest ijzer idem dito alleen voor het ontvetten goed schuren of met een staalborstel het meeste roest verwijderen.