Welke verf gebruik je het best voor het herschilderen van een schilderkeuken,mat,satine of hoogglans voorhet minste vetvlekken in de keuken?

De kleurconsulente zegt volledig matte verf,de schilder satine....wie heeft er gelijk?

10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik zeg hoog glans :) waarom daar is iedere vlek het makkelijkst van af te vegen . Ja het is lastig mooi opbrengen , hoe gladder hoe meer glans , goed laten uitharden en wel 15 jaar blijft het mooi . En nogmaals de meeste vlekken zijn zelfs met chemische producten goed te verwijderen . Hoe matter hoe opener de structuur hoe meer vuil er in kan vast zitten . Mooi op gebrachte hoog glans is bijna als glas zo dicht is de structuur niks hecht er op . Alleen het vergt net wat meer expertise en voorbereiding . Goed schuren plamuren nogmaals licht schuren gronden en dan ja echt aflakken mooi uit de pols zo dat je het bijna als een spiegel kan gebruiken . Alle vinger en vet vlekken kan de eerste tien twintig jaar zo afvegen :) . Ps schilders vinden het vaak te veel werk en kletsen je er van af .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het volledig met je eens, heb zelfs geleerd dat je voordat je een zijdeglans of matte lak aan brengt, je eerst een hoogglanslaag aan moet brengen en daarna de definitieve lak. Maar dat is de vraag niet, hoogglans maakt het makkelijkst schoon. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie hebben allebei 100% gelijk.
En wat crea verteld hier is inderdaad de goede voorbewerking voor een zijdeglans, helaas kan ik jou crea +++ geen punt geven

Andere antwoorden (1)

Op hoogglans zie je alles! Ik doe altijd mat. Het aller belangrijkst is dat je voor het verven heeel goed ontvet met ammoniak of st.marc (zelf gebruik ik st.marc omdat ik echt een hekel aan ammoniak heb en ammoniak is heel slecht voor het milieu) Als je van schoonmaken houdt is hoogglans wel mooier, het geeft een soort plastic achtig laagje. Maar dat wordt wel dagelijks poetsen!