hoe houd je je baby en de babykamer koel bij hitte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist niet het raam open doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: Ventilatie lijkt me wel van belang hoor!. Misschien heb jij er niet aan gedacht dat een baby overdag ook veel op zijn/haar kamertje vertoeft. Anders zou het inderdaad wel slim zijn om de ramen overdag dicht te houden en 's avonds pas open te doen als het weer wat koeler is om zo de warmte buiten te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ventilatie is ook belangrijk, misschien heeft de vragensteller van die kleine schuif ventilatie dingetjes boven het raam.
die moet je wel open doen en regelmatig schoon maken zodat de lucht erdoorheen kan blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar. Als er zo'n ventilatierooster in het raam zit, en die open staat, kunnen de ramen wel dicht. Ramen in het huis waar de zon niet op staat eventueel wel lekker open zetten, zodat het optimaal door lucht in huis. (wel in de gaten houden dat het niet tocht op de babykamer).

Antwoorden (6)

's Middags het (rol) gordijn dicht en veel luchten en misschien een ventilator of airco in de kamer zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Airco is een optie. Maar ik zou daar wel voorzichtig mee zijn. Afgezien van de herrie, kan het al gauw te koud zijn. Zeker als het een klein babykamertje is. Misschien de airco even goed koud zetten, als de baby niet op zijn/haar kamertje is, zodat de ergste hitte er weer even uit is.
Overdag alles dichthouden incl de gordijnen! Dan blijft hethet koelst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een luier en evt. een dompertje aan doen.
Gordijnen dicht en ramen dicht.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een rompertje bedoelt? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat bedoelde ik. Dank voor je opmerking.
;-)
's Ochtends even luchten, daarna de boel hermetisch afsluiten.
Wanneer je hem nog niet hebt: koop een verduisterend rolgordijn voor binnen. Zijn niet zo duur en houden licht en warmte goed tegen.
Kleed je baby verder heel luchtig en gebruik alleen katoen.
Wanneer je baby een slaapkamer heeft waar het heel erg warm is, is alleen een luier en zomerslaapzakje voldoende.
Wanneer het wat is afgekoeld, kan je zo nodig nog een dekentje over hem heen doen of hem wat warmer kleden op het moment dat hij zijn fles voor de nacht krijgt.
Wanneer een baby plakkerige haartjes heeft (meestal het eerst in de nek) heeft hij het duidelijk te warm.
Pas op met ventilatoren. Je baby ligt dan al gauw op de tocht, maar het kan wel een uitkomst zijn + verjaagt muggen.
In de regel kleed je een baby 1 laagje warmer dan dat je jezelf kleed!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt je baby tijdelijk ook op een minder warm kamertje leggen als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een hoor voor je raam nemen zodat de vliegen uit de kamer blijven en je het raam open kunt zetten zodat je de kamer kan luchten als je kindje klaar is met slapen.

Tegenwoordig heb je screens voor de ramen zodat de warmte buiten blijft en je wel naar buiten kunt blijven kijken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit heel veel warmte scheelt.

Je baby kan lekker in zijn rompertje zitten als het zo warm is.

Wat ook fijn is is een babybadje. Lekker samen onder een parasol in een babybadje:-) Dat zorgt ook voor wat verkoeling.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mijn moeder vroeger deed (ik was geen baby meer, maar toch) is: mij warm douchen voor ik ging slapen.
(ik snap dat je een baby niet doucht ;-) )

Maar in ieder geval zorgde mijn moeder dat ik lekker warm was, een koel briesje voelt dan als snel koeler.
Omdat ik dan warmer was dan de lucht, voelde het niet warm.
Ik was meestal in slaap voor het effect uitgewerkt was, en dan merkte ik niet meer zo dat het warm was...