hoe houd je je baby en de babykamer koel bij hitte

Weet jij het antwoord?

/2500

's Middags het (rol) gordijn dicht en veel luchten en misschien een ventilator of airco in de kamer zetten.

Overdag alles dichthouden incl de gordijnen! Dan blijft hethet koelst!

Alleen een luier en evt. een dompertje aan doen. Gordijnen dicht en ramen dicht. Veel succes

's Ochtends even luchten, daarna de boel hermetisch afsluiten. Wanneer je hem nog niet hebt: koop een verduisterend rolgordijn voor binnen. Zijn niet zo duur en houden licht en warmte goed tegen. Kleed je baby verder heel luchtig en gebruik alleen katoen. Wanneer je baby een slaapkamer heeft waar het heel erg warm is, is alleen een luier en zomerslaapzakje voldoende. Wanneer het wat is afgekoeld, kan je zo nodig nog een dekentje over hem heen doen of hem wat warmer kleden op het moment dat hij zijn fles voor de nacht krijgt. Wanneer een baby plakkerige haartjes heeft (meestal het eerst in de nek) heeft hij het duidelijk te warm. Pas op met ventilatoren. Je baby ligt dan al gauw op de tocht, maar het kan wel een uitkomst zijn + verjaagt muggen. In de regel kleed je een baby 1 laagje warmer dan dat je jezelf kleed! Toegevoegd na 2 minuten: Je kunt je baby tijdelijk ook op een minder warm kamertje leggen als je die hebt.

Je kunt een hoor voor je raam nemen zodat de vliegen uit de kamer blijven en je het raam open kunt zetten zodat je de kamer kan luchten als je kindje klaar is met slapen. Tegenwoordig heb je screens voor de ramen zodat de warmte buiten blijft en je wel naar buiten kunt blijven kijken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit heel veel warmte scheelt. Je baby kan lekker in zijn rompertje zitten als het zo warm is. Wat ook fijn is is een babybadje. Lekker samen onder een parasol in een babybadje:-) Dat zorgt ook voor wat verkoeling. Succes!

Wat mijn moeder vroeger deed (ik was geen baby meer, maar toch) is: mij warm douchen voor ik ging slapen. (ik snap dat je een baby niet doucht ;-) ) Maar in ieder geval zorgde mijn moeder dat ik lekker warm was, een koel briesje voelt dan als snel koeler. Omdat ik dan warmer was dan de lucht, voelde het niet warm. Ik was meestal in slaap voor het effect uitgewerkt was, en dan merkte ik niet meer zo dat het warm was...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100