Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn grote nadelen van op jezelf gaan wonen naast de standaard dingen (de was zelf doen, rekeningen, stoffen etc)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De nadelen zijn m.i. kleiner dan de voordelen : je leert een stuk zelfstandiger te zijn. Je hecht belang aan kleine dingen die wel het leven belangrijk maken. De nadelen zijn naargelang van je situatie : financiele lasten een stuk hoger en eventueel meer eenzaamheid maar dat hangt van jezelf af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een van de grote nadelen die ik toendertijd heb odnervonden is dat je altijd in een leeg huis komt. Ook 's avonds als je van werk / school komt: Het huis is donker ed. Je went er snel aan maar de eerste weken is het elke keer weer even heel stil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je niet meteen aanspraak hebt en dat er niemand op je zit te wachten met een bakkie koffie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je dingen MOET omdat een ander het niet doet. Maar verder zie ik zelf geen nadelen. Ben zo vroeg mogelijk uit huis gegaan. Ik was 18. Ik vind niet dat de nadelen opwegen tegen de voordelen maar dat komt omdat ik het thuis niet goed had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scheelt heel erg veel geld als je op jezelf wilt gaan wonen dan dat je thuis blijft wonen, het scheelt zeker een paar honderd euro, je bent al veel kwijt aan huur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was 20 toen ik op kamers ging en voor mij waren verveling en eenzaamheid in het eerste half jaar mijn grootste vijand.
Mijn dochter van 19 is sinds aug. op kamers en zij heeft daat geen last van. Integendeel haar nadeel, misschien, is dat ze wat te sociaal is en geen borrel of feest wil missen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grootste nadeel vind ik zelf dat je alleen bent. Als je iig niet samenwoont dan he.
En inderdaad dat je alles zelf moet doen en dat veel dingen zich opstapelen, niet alleen de rekeningen maar ook vaak de was etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele, dan komen er alleen voordelen, als je al die zaken kunt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kosten. Het is altijd meer dan je in eerste instantie zou denken.
Daarnaast ook het thuiskomen in een leeg huis.
Maar dat alles went snel. De vrijheid die je terugkrijgt is dan weer wel heel erg lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je alles zelf moet doen en dat vaker alleen bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je meer wilt weten over de kosten van zelfstandig wonen, kijk dan eens op de site van het NIBUD. Zij hebben een aantal kostenposten op een rijtje gezet voor studenten. De tweede site is ook van het NIBUD, die gaat in het algemeen over de kosten van uit- huis- gaan.

(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding