Hoe maak ik zelf beton in een kleine hoeveelheid voor een mini-fundering?

Ik heb een hele kleine hoeveelheid beton nodig om een paar pvc buizen vol te storten en er een plateautje op te storten (voor een vaste opstelling voor een telescoop). Hoe kom ik aan zo'n kleine hoeveelheid beton? Zijn daar standaard producten voor te koop bij de bouwmarkt en hoe moet ik het aanmaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.4K

Antwoorden (4)

Ga naar een bouwmarkt (gamma, formido, praxis etc etc en die hebben kleine en grote zakken beton liggen. Aanmengen met water en/of zand maar dat staat er op. Bereken hoeveel je nodig hebt en ga naar de bouwmarkt toe. Huur eventueel een betonmixer of een mixer om die in jouw boormachine te steken. Een beetje gaat met zo'n mixer maar grote hoeveelheden is toch makkelijker in zo'n grote betonmixer (die op bouwplaatsen ziet). Het antwoord ligt dus op een pallet bij de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verhoudingen voor standaard beton zijn 3:2:1 in volume, dus drie emmers grind, twee emmers zand en één emmer cement.
Als u niet veel nodig heeft kan u die gewoon op een vloer maken of in een emmer of in een kuip.
Geen zin om zelf te maken, geen probleem, u kan een mix kopen in elke bouwmarkt.
Bv bij Brico, 40 kg voor € 3,84 (Belgie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou hier ook snelhardend cement voor kunnen gebruiken; dat is ook per zak te koop, en hoeft -zoals de naam al aangeeft- niet lang te drogen. Wij hebben er metalen tuinpalen mee in de grond verankerd, en die staan al jaren muurvast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is beton te krijg, die droogt met het toevoegen van vocht, en mix je dus droog.. storten... vocht erbij.. laten staan....aanrader... (zo hebben de romeinen hun aquaducts gebouwd o.a.