Waarom zijn er overal steeds vaker diepspoel toiletten?

Ik hoor hier helemaal nooit iemand over. Maar een diepspoel toilet is verschrikkelijk. Bij een diepspoel toilet komt je ontlasting direct in het water. Bij een vlakspoel toilet komt het eerst in een plateau te liggen. Ik zit liever een uur in iemands stank dan dat ik een druppel water uit het toilet tegen mijn gat krijg. Is er nog een andere reden om een diepspoel toilet te nemen (behalve luchtjes) die ik over het hoofd zie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben het helemaal eens met je pleidooi voor het behoud van die "ouderwetse" toiletpotten! Toch kan ik nog wel een paar aanvullende argumenten bedenken waarom die nieuwe toiletpotten zo in trek zijn. Inderdaad: het voorkomt (voor een deel) het stankprobleem. Maar ook zorgt het ervoor dat je niet steeds naar je eigen faeces hoeft te kijken. Daarnaast vinden veel mensen het irritant dat ze het plateau waarop de bruine smurrie landt, steeds schoon moeten maken. Als je etensresten meteen in het water glijden, heb je doorgaans minder last van remsporen. Ook het feit dat er, door het hoogteverschil, nog weleens waterspetters op de bril komen bij het doortrekken, is een bron van ergernis bij de "oude pot". Een ander argument is dat het spoelwater in de plateaupot eerst naar voren wordt gestuwd, en daarna pas naar onderen verdwijnt. Dat vermindert de stuwkracht, waardoor er sneller verstopping van de afvoer kan ontstaan. Maar ondanks al die argumenten ben ik het helemaal met je eens: de plateaupot moet blijven! Dus mocht je overwegen om een online petitie voor het behoud van het vlakspoel toilet te organiseren, dan kun je op mijn steun rekenen.

bij een diepspoeltoilet kom de ontlasting niet altijd met een plons in het water maar glijd lans de schuine voorkant erin en valt in het water waardoor idd daad luchtjes minder kans hebben nog een voordeel is dat remsporen bijna niet meer voorkomen , en om te voor komen dat je nat spettert kan je na het productie gat gereinigd te hebben gewoon gaan staan en dan doortekken en kijken of het product wegspoelt , zo niet resevoir weer vol laten lopen en opnieuw een poging wagen suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100