Weet iemand hoe ik een houten latje tijdelijk tegen de muur kan spannen?

Ik moet een decor maken op een doek en die span ik dan op 2 latjes. Die latjes wil ik dus tegen de muur doen maar ik weet niet hoe

Toegevoegd na 3 minuten:
De latjes zijn van 2.10

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

Als het niet teveel spanning hoeft te weerstaan of gewicht hoeft te dragen kan je het met dubbelzijdig plakband (de dikke met een stoffen rug) proberen.

Afhankelijk van de ondergrond kan het wel zijn dat er wat lijmresten blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft een behoorlijk gewicht
dudemeister
11 jaar geleden
Stasse maak dan een frame - een rechthoek bv dus 2 latjes van 2.10 en bv 2 latjes van 2.00.
Daar span je het decor op en zet deze dan lichtjes schuin tegen de muur
De beste bevestiging is nog altijd met schroeven. Je krijgt de latjes dan ook het eenvoudigst 'waterpas'.

Toegevoegd na 41 minuten:
Een goed alternatief voor schroeven is 'Geen spijkers en schroeven' van Pattex. Het is lijm die uitstekend voor zware klussen geschikt is en uiteraard geen gaten nalaat als het er weer af moet. Niet de hele lat insmeren maar een paar dotjes en daarna even stevig aandrukken. Te koop in de bouwmarkt.
Plaatje bij antwoord
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar da's wel een beetje zonde als je na "tijdelijk" de gaten nog ziet zitten....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook al aan spijkers gesacht maar kan dat wel want het is een best zwaar doek
paulus811
11 jaar geleden
Wat is tijdelijk Haivon. En afhankelijk van de ondergrond kun je het gaatje erna weer prima wegwerken. Spijkers zou ik in een betonnen muur (neem even aan dat het beton is) zeker niet doen. Je kunt niet precies werken en grote kans dat je spijker krom gaat of weg schiet.