Waar vind ik het grootste tuincentrum van Nederland of Duitsland?

Al jaren ga ik naar het tuincentrum in Denekamp (oosterik). Zijn er nog meer tuincentra in Nederland/Dld van minimaal dit formaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
18K

Antwoorden (4)

Tuincentrum Het Oosten in Aalsmeer zegt het grootste tuincentrum van Nederland te zijn.

http://www.tuincentrumhetoosten.nl/hoebereiktuons.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Intratuin in Duiven is er groot. RTL draait daar regelmatig. Er zijn zelfs uitjes met touringcars zonder toestemming van de eigenaar. hij heeft een parkeerverbod voor bussen ingesteld om de klanten gelegenheid te geven niet zo ver te hoeven lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de site 20.000m2. Het oosten in Aalsmeer 80.000m2
Volgens de Duitse wiki is Europa’s grootste tuincentrum, met meer dan 80.000 m² verkoopoppervlak
“Fricke's Gartencenter (voorheen Meyer K.G.)“ in Oyten-Bassen (vlak bij Bremen); maar dat is inclusief "buiten"

Maar volgens de site van het Oosten in Aalsmeer zijn die ook 80.000 m² ;-) en dat is bijna allemaal overdekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oosterik en het Oosten zijn inderdaad erg groot maar Wolters is ook erg groot. Het is lastig om te zeggen wie het grootste is: gaat het om oppervlakte, het aantal artikelen, aantal medewerkers, aantal planten, de omzet die ze realiseren? Intratuin heeft grote winkels, misschien niet qua oppervlakte maar wel qua omzet.

De grootste van Belgie is overigens Famiflora, zowel qua oppervlakte als omzet. Maar die gegevens zijn dan ook openbaar toegankelijk.