Kan ik andere kleur kit aanbrengen over bestaande kit?

De huidige kit is niet lek of zo, alleen de kleur vind ik niet mooi.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het betreft dan alleen dun laagje in de goede kleur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Grote kans dat, wanneer het een waterdicht moet zijn, de hechting niet optimaal is.
Beter is dan om de oude kit te verwijderen.

Als de huidige kit al waterdicht is, kan je het altijd proberen. Het enige risico is dan dat de gekleurde laag los zou kunnen komen.

Begin wel met vooraf goed schoonmaken en ontvetten met ammoniak.
11 jaar geleden
Ja hoor, kan makkelijk. Net als met verf op een muur, bij overschilderen, heb je kans dat de oude kleur nog te zien is. Maar normaal gesproken niet. Kit is immers toch best wel dik om doorheen te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij je doorzichtige kit hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep.
Dat de vrager de kleur van doorzichtige kit niet mooi zou vinden, is onwaarschijnlijk, of niet?
Hangt er van af of het siliconenkit is
of acrylkit.

http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-siliconenkit-acrylkit.67913

Als het acrylkit is, kun je die verven, maar op siliconenkit
zal geen verf houden en ook geen andere kit.