Franse balkon, hoe afschermen t.b.v. privacy?

Wij hebben twee franse balkons in de woonkamer, maar hierdoor hebben we wel veel inkijk. Als de mensen beneden ons in de tuin zitten kunnen ze ons zien zitten in de bank. Is er een manier om dit op een nette strakke manier af te schermen zodat de inkijk veel minder wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (4)

Zelf zou ik dan kiezen voor ondoorzichtig folie op de ramen, tot een bepaalde hoogte, zodat je een beetje vrij zit op je eigen bank. Zo'n idee als op de foto, maar dan b.v. alleen de onderste rand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet natuurlijk wel bedenken, dat als je iets als afscherming tegen de leuning maakt, dat jij dan vanuit je bank daar tegenaan zitten kijken, dus je uitzicht naar de overkant is weg, als je zit.
En omdat je benedenburen natuurlijk hoofdzakelijk in de zomer in de tuin zitten, zou ik op elk balkon een grote pot zetten met een woekerende plant erin.
Ik heb bijv. een passiebloem, en die groeit op het moment zo'n 10 cm per dag, met 7 ranken. De bloemen zijn prachtig, en je sluit jezelf niet op - je kijkt tussen de blaadjes door.
Ook een kleinbladerige clematis is een goeie groeier : sommigen bloeien vroeg in het voorjaar, en anderen later in het jaar, met allerlei keuren en formaat bloemetjes of bloemen.
Lijkt mij een betere oplossing dan een soort van 'schot'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hang er shutters voor, die kun je kwa lichtinval regelen en toch zo, dat de buren je niet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind ik ook een goed idee : lekker open, als de buren binnen zijn, en wat dichtzetten als je je 'bekeken' voelt!
Er is in de handel zwart schaduwgaas.
Dat is gemaakt van een soort geweven kunststof, U.V. bestendig en gaat ongeveer 10 jaar mee.
Je kunt het spannen op een houten raam werk en het zo plaatsen, maar mogelijk ook direct aan je balkon.
Vanaf het balkon kan je er goed doorheen kijken, vanaf de weg, vrijwel niet.