Vanmiddag heb ik een prachtige hortensia gekocht maar nu hangen de bloemen al slap. Wat nu?

Ik heb hem nog geen water gegeven omdat hij tamelijk vochtig was.Ik heb al eerder een vraag over hortensia's op GV gezet maar nu gaat het om een andere situatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
19.4K

Het beste antwoord

Toch nog water geven en op een rustig plekje zetten, waar de plant kan bijkomen. Liefst even uit de wind, maar wel buiten in de frisse lucht.
Zal je zien dat de bloemen morgen weer mooi zijn. Reken maar!

(Had ik ook twee weekjes geleden...) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een plant die slap hangt krijgt geen water genoeg.
Dat kan om dat de kluit onderin toch nog te droog is, al is het bovenop vochtig genoeg.

Ook is mogelijk dat de wortels zijn verrot, door te veel water, zonder gezonde wortels kan de plant ook geen water opnemen, dus gaat slap hangen.

Ook mogelijk is dat de plant te veel meststoffen heeft gekregen ( verbrand) hierdoor trekt het vocht uit de wortels van de plant, dus ook als de grond vochtig genoeg is.

Aangezien je hem vanmiddag pas hebt gekocht, zou ik hem even in een emmer water zetten, binnen een uur , moet de plant er weer fris uit zien, zo niet, dan is er iets goed mis, zie verder hierboven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Komt de plant uit een kas, en dat is zo want hij bloeit al en staat hij nu in de tuin, dan is het slaphangen het gevolg van een zeer lage luchtvochtigheid en felle zon van vandaag.
Dus de overgang van de zeer vochtige kas, naar de zeer droge lucht en zon buiten.