Wat voor plantje is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe groot is die plant?

Antwoorden (3)

het lijkt op de zwarte nachtschade, welke giftig is.

zie link (helemaal onderaan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerpel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor zwarte nachtschade, met later zwarte bessen, dus nikt eerpel, wel fam. van. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En tomaat, ook een familielid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja stippel en nog veel meer, aubergiene, komkommer, meloenen, augurken, papikra enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en net zo giftig als de eerpel dus? héél vreuger hebben velen de vergissing gemaakt het 'greun' te eten van de eerpel, voor ze ontdekten dat het op de knol zelf ging en dit toch veel prettiger was wat betreft de reactie van het lijf. ;-) (hoezo eigenheimers?) ;-p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dialekt proaten, of better gezegd, skrieven get oe nog nèèt zo gòòd af hè, hekse?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha :))
tja, dialecten he? d'r bint er zovulle! skree'm is niej mien ding, ook niej in 't ABN.
maar aj met mie proat'n zal ken'k een heul end wegkuir'n heur!! (heks heeft ooit haar steuveltjens en heuivorke loat'n stoan en de beaz'm d'r veur weerepákt) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meude de tegeswurrigs in de reaksies nog wel? Want in de vroage mot 't vurtoan wel ABN zen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ABN, dur bunk klant bie!
Kijkend naar de grootte en vorm van de bladeren denk ik dat het een Solanum melongena is. Oftewel, een aubergineplant.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel zeker een Solanum, maar niet deze.
Solanum esculentum) is een plant uit de nachtschadefamilie (Solanaceae). De soort wordt ook wel eierplant of eiervrucht genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die bloeit met gele bloemetjes, dus dat is 'm niet.