Kan ik de pomp van de vloerverwarming op zolder uitzetten?

Ik heb vloerverwarming met op elke etage een verdeler met een pomp. Volgens mij draaien de pompen de hele dag wat dus onnodig stroom verbruikt. De zolder gebruiken we nooit. Kan ik daar de pomp uitzetten of moeten ze allemaal aan staan om het water rond te pompen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je de pomp uitzet (wat opzich geen kwaad kan)
Zal de vloerverwarming niet meer werken op die groep/verdieping!
Er bestaan ook systemen die de pomp laten meeschakelen met de warmtevraag!
Maar hiervoor zal je een loodgieter/installatiebedrijf voor moeten inschakelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou ook de zolder verdieping van een eigen ( klok ) thermostaat kunnen voorzien die de pomp schakelt.
vooral als vorst bescherming in jouw geval.

idee??

succes, nussie.