Hoe krijg je een fout behandelde muur weer goed?

Deze bevat vochtplekken die overgeschilderd zijn.
Er zijn dus drie problemen.
1) Aanslag.
2) Afbladderende verflaag.
3) Slechte ventilatie.

TOEVOEGING 29-5-2009:
De ruimte is een doucheruimte zonder raam.
Er zit een koker en een klein rooster in de deur (maar de deur staat vaak open.)

Verbouwen is geen optie en schilderen is het plan.
Maar eerst moet de muur geschikt worden hiervoor zodat het voor langere tijd blijft zitten.
Dus wie vanaf vandaag gerichte tips heeft, is welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nieuwe muur bouwen met ventilatieroosters is de beste en snelste oplossing.

Toegevoegd op 27-05-2009 12:20:48
Als deze mogelijkheid niet aanwezig is:
- Haal eerst het afgebladerde verf eraf met een plamuurmes.
- Pak een schuurmachine met de grootste korrel en schuur de muur kaal.
- als je hier mee klaar bent, gebruik een kleine korrel en schuur de muur glad.
- Je kunt, indien mogelijk, ventilatierooster inbouwen.
- Voor de vochtplekken moet je dit even bij de gamma halen: http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=580

Succes iig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afsteken met een spatel, tot op de muur, eventueel daarna de gaten dichten met plamuur.. altijd met een kale schone muur beginnen voordat je gaat verven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die oude verf proberen te verwijderen door afsteken en schuren. Daarna fixeren met speciale voorstrijk, en dan schimmelwerende verf erover, of behangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haal eerst alle vocht uit de muur door middel van een bouw-kachel.
daarna kan je beginnen met wat hier boven aan tips is gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet de afweging maken of je het erg vind om er iets voor te plaatsen, anders gebruik je gips en stuc je de muur dicht. Wel eerst behandelen met eurocol plastificeer