Wie bedenkt de namen van verfkleuren?

Als ik soms in de bouwmarkt bij de verfafdeling kijk dan hebben die verfkleuren allemaal van die aparte namen, zoals 'branding', 'januari', 'donderdag', 'doordringend' etc. Wie verzint dat soort namen eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag!

Het beste antwoord

Zulke namen worden bedacht door een marketing afdeling of buro van een fabrikant, ook bijvoorbeeld een productmanager kan hier over nadenken. Hij is degen die de verf aan de man zal moeten brengen en een beetje 'catchy' naam kan dan heel goed helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn de mengers van de verf zelf die in functie van de moderne trends de kleuren maken en er goed klinkende naam aan geven. Niets meer en verder niets achter zoeken want die zullen van merk tot merk verschillen.