Kent iemand witte insecten die op de buitenmuur zitten?

Ze zitten overal en blijven daar ook bewegingsloos zitten .
1cm lang en 3mm breed.
Wat is dat voor iets?

Picture for question
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je een foto?
stiena58
11 jaar geleden
nee maar ik probeer het eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie alleen maar witte vierkantjes?
Andere, betere foto?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijken mij maden
Staat de kliko vlakbij?
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik heb ze ooit ook weleens gezien. Volgens mij zijn het een soort motten of hele kleine vlindertjes. Ze lijken hier een beetje op, maar hebben geen stippen op hun vleugels en ook de "uitsteeksels" ontbreken: http://www.google.nl/imgres?start=137&hl=nl&sa=X&biw=903&bih=532&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=_8q3RJsvowdxpM:&imgrefurl=http://connieoverbeek.blogspot.com/2011_06_01_archive.html&docid=AjIdoFUvcgw5sM&imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-ui0EFKspqi0/Tf5zE4jnN6I/AAAAAAAAAL8/Ksc5vreEOtc/s1600/232.JPG&w=1600&h=1200&ei=F0j0T_a5NM6p8AOW4qWPBw&zoom=1&iact=hc&vpx=609&vpy=57&dur=1354&hovh=194&hovw=259&tx=128&ty=117&sig=105643018356794997436&page=13&tbnh=153&tbnw=178&ndsp=12&ved=1t:429,r:7,s:137,i:185
stiena58
11 jaar geleden
Ja pieter dat zou eens kunnen kloppen,ik heb op die site gekeken en ze zien precies zo uit alleen zonder stippen,dus het zouden stippenmotvlindertjes kunnen zijn!
Ik woon op een bovenetage en daar is een houten overkapping en de meeste zitten op dat hout.
maar we hebben die nog nooit gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op foto twee is het goed te zien dat het een motje is, mogelijk een nachtvlieger, omdat hij overdag niet beweegt.
het zal wel een van de velen soorten spanners zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Witte grijsbandspanner.
stiena58
11 jaar geleden
En hoezo heb ik ze nooit eerder gezien op de muur?
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik herinner me nu weer waar ik die beestjes ooit eerder gezien heb (in enorme aantallen): in de duinen en op de heide aan de kust; ik denk op de Waddeneilanden. Overigens heb ik het idee dat ze veel kleiner zijn dan die grijsbandspanner (mooie naam!)...

Antwoorden (1)

Ik zie niet zo goed, wat voor beestjes dit zijn...Stiena. Maar het lijkt op maaien. Heb je misschien een container in de buurt staan? Als je je container in de zon zet, dan krijg je maaien. Maar ik weet niet zeker of dit maaien zijn hoor! Hoop dat iemand wel de juiste antwoord weet. Ik wil ook weten wat voor beestjes dit zijn. Heel veel succes.