Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het zin een hond te laten zoeken naar een vermiste kat?

Sinds drie dagen is onze kat vermist. We hebben de buurt meerdere malen uitgekamd, flyers opgehangen, Twitter, Facebook, Amivedi ingelicht. Etc. Hij is bovendien gechipt.
Hij kan toch niet van de aardbodem verdwenen zijn? Heeft het zin om een hond in te zetten zodat we een spoor hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Onze hond niet in ieder geval. Die is zo sloom die snapt dat niet.
Een goede speurhond zou misschien kunnen helpen.
Maar je zegt dat je kat al 3 dagen weg is, ik vrees dan dat zijn eventuele spoor al verdwenen is.
In ieder geval hoop ik wel dat je hem terug vindt.
Het is al erg genoeg dat hij weg is.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits de hond getraind is, denk ik dat het redelijk moeilijk wordt om een hond te laten helpen.

Het zou natuurlijk kunnen werken, zolang je iets hebt waar een haar/geur van de kat op/aan zit.

Ik hoop dat je kat teruggevonden wordt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helaas niet. Een hond heeft een hele sterke neus en zou theoretisch gezien je kat kunnen vinden.

In de praktijk echter, moet er maanden getraind worden. Een hond krijgt ook 1 specifieke opdracht. Of explosieven of drugs of. . . Af en toe lukt,het (bloed)honden om personen, objecten of andere dieren te vinden, ook weer na lange training.

Helaas kan een hond dus niet "ineens" jullie kat vinden.

Veel succes en houdt hoop: katten en dan vooral mannen kunnen soms dagen tot weken weg zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing