Voor hoeveel jaar kan ik mijn gas- en stroomprijs het beste vastzetten?

Mijn gasprijs heb ik al vastgezet. Ik wil dat nu ook doen met mijn stroomprijs. Wat is het verstandigst: voor één of voor drie jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Ik vrees dat die vraag alleen door een waarzegger beantwoord kan worden. Niemand weet wat de olieprijs gaat doen. Als hij daalt, dan zit je goed, maar als je stijgt, dan ben je meer geld kwijt dan nodig is.

Als je tevreden bent met de huidige prijs, dan zou ik het voor een jaar vastzetten en dan eens verder kijken. Drie jaar vind ik een te lange periode om me op vast te pinnen. Omstandigheden kunnen snel veranderen. Dit is echter een persoonlijke afweging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat denk ik ook (1 jaar), en daarna kan je het weer laten vastzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als hij daalt, dan zit je goed, maar als je stijgt ..." zal wel net omgekeerd moeten zijn.
Ik heb ook maar voor één jaar gekozen alhoewel de kans klein is dat die gaat dalen, zer mezt al die herrize n het midden oosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@depauwroger. Als hij daalt, dan zit je goed, maar als je stijgt... Daarmee bedoel ik de situatie als de kosten niet zou hebben vastgezet, al komt dat niet goed uit de tekst. Mijn bedoeling zal in ieder geval duidelijk zijn. En wat het Midden Oosten betreft; misschien dat het daar ook ooit nog wel eens rustig wordt. Helaas zijn mijn paranormale gaven beperkt en mijn kristallen bol ligt bij de servicemonteur, dus ik durf momenteel niet te veel toekomstvoorspellingen te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ietwat onhandig geformuleerd, maar de bedoeling is -zeker na de toevoeging- duidelijk. Kort, bondig en concreet. Hier heb ik wat aan.

Andere antwoorden (2)

Ik ga uit van het principe dat een energiebedrijf zichzelf echt NOOIT in de vingers snijdt.

1. Het energiebedrijf weet als BESTE wat de verwachte energieprijzen zijn.
2. ALS ze er al naast zitten zullen ze proberen in de variabele prijzen hun 'verlies' goed te maken maar ook in de nieuwe 'vaste' prijzen.
3. Ze willen vooral dat jij een langlopend contract bij ze vastlegt zodat ze voor al die tijd weten dat JIJ niet weggaat bij ze. Dat is al veel te veel voordeel.

Ik doe het dus nooit meer. Het goedkoopste is elk jaar naar een andere over stappen INCLUSIEF alle overstapvoordeeltjes!

Toegevoegd na 33 seconden:
Dus: vastzetten voor 1 jaar en dan weer overstappen dat is het verstandigst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is alvast ook mijn visie, vandaar die +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overstappen is voor mij, vanwege een groepscontract, geen optie. Dus dat speelt geen enkele rol.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan neem je toch gewoon 1 jaar, dan kun je toch volgend jaar weer weg?
Het is zelfs handig om eerst de vergelijkingssite,s te vergelijken om vervolgens (indien nodig) het oude tarief bij uw aanbieder te prolongeren, danwel bij uw aanbieder of een andere aanbieder per jaar iets vast te leggen.
Energieveilingen blijken niet voordeliger te zijn.
Bereken ook het verschil tussen vast en variabel en doorzie of alles all in is.
Een beduidend laag maandtarief is niet reeel.
Met de jaarafrekening kunt u zo maar €1000 bijbetalen.
En bezuinigen door zuinige lampen aan te schaffen is een goede investering en kan zo €800 opleveren...........
Per jaar is dus het beste.