dubbel glas is lek. moet je dan vervangen?

bij een (klein) raam zit er voortaan aanslag tussen het glas. het nis niet fraai, maar ook niet storend. moet dit glas (50*50 ongeveer) nu vervangen worden. of kun je dat zonder problemen achterwege laten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal vervang je enkel glas door dubbel voor de isolerende werking die dit heeft . Als de paar m3 gas die je meer verstookt per jaar je niks kan schelen en de doorzichtigheid ook niet moet je het mooi laten zitten totdat je het om bovengenoemde redenen alsnog wilt laten vervangen.

Je kunt het (voorlopig) laten voor wat het is maar op termijn wordt het steeds lelijker en ontkom je niet aan vervanging. Daarnaast is de isolerende werking minder, maar of je dat echt substantieel gaat merken in je energie rekening is de vraag.

Als het een houte kozijn betrefd kun je het beter vervangen omdat je dan kans hebt dat het gaat rotte. Bij een kunststof kozijn niet, dus dan maakt het niet veel uit.

Het lijkt een soort condens wat je ziet en dat kan storend worden als je geen raambekleding hebt. Ik heb 2 grote ramen laten vervangen en zag dat er helaas nog een raam lek was. De eerste 2 vielen binnen de garantie(je hebt 10 jaar garantie) dit raam is nu ouder dan 10 jaar .. helaas... dus die ga ik niet vervangen.. er kan volgens de schilder niets mee gebeuren.. dat wordt sparen voor een nieuwe, want die krengen zijn behoorlijk duur. Wij hebben ramen van plafond tot op de grond 6 stuks.. dus ik hoop dat die andere niet lek zijn of gaan.

Kijk eens op de polis van je glasverzekering, misschien kun je het vergoed krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100