Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn ijskast/diepvries sluit niet goed.. de rubbers zijn in orde maar 't lijkt alsof de deur wat "afhangt".. wie weet hoe ik dit oplos zonder monteur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
67.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de deur wat afhangt,dan zul je zien dat als je ervoor staat hij aan de bovenkant niet goed sluit.
Iedere deur gaat na verloop van tijd tijd wat afhangen.
Als je de deur open hebt,pak deze dan bij het handvat en probeer deze wat omhoog te tillen.
Als de deur wat omhoog kan,dan moet je hem aan de onderkant wat opvullen met een paar ringetjes van metaal of kunststof.
De deur rust op de onderkant op een scharnier van metaal.
In de deur zit een kunststof busje wat na verloop van tijd slijt en waardoor de deur iets gaat zakken.
Je zult de koelkast even op zijn kant moeten leggen,en het scharnier los moeten draaien.
Op het pennetje wat uit het scharnier steekt een plaatje leggen ,en weer vast schroeven.
Zo druk je de deur iets omhoog.
Het lijkt ingewikkeld,maar een beetje doe het zelver kan het.
Als je een monteur laat komen ,ben je weer een hoop kosten kwijt en dat is ook niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je zal wel veel aan de deur hangen. Laat een monteur komen om de deur te stellen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als het goed is zit onder de diepvries van die pootjes. Bij de meeste koelkasten en vriezers is het zo dat je aan die pootjes kan draaien om de hoogte te verstellen.
Zorg ervoor dat je koelkast een klein stukje naar achter hangt, zo valt de deur altijd goed dicht.

Toegevoegd na 39 seconden:
Dit werkt natuurlijk alleen als je een losse koelkast hebt, bij een inbouw koelkast werkt dit niet denk ik.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja kunt er een haak opzetten, haak aan deur en oog aan kast. Helpt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zou meer informatie moeten geven voor een goed advies. In het algemeen moet er aan het onderste scharnier gesleuteld worden. Omdat ik niet weet welk scharnier u heeft is het raden. U kunt proberen om naast het onderstescharnier een stukje karton te plaatsen.(Dus tussen de deur en de kast) De deur zal dan iets kantelen. Misschien is het dan opgelost. Zo niet breid dan de vraag uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel koel en diepvrieskasten hebben de mogelijkheid om de deur anders te laten open gaan links of rechts sluitend kijk of je daar iets mee kan zo kan je zien of de scharnier van de deur of de ophanging van de deur scheef is. bij mij was het probleem opgelost alleen het ongemak van dat de deur niet helemaal logisch open ging (gebruiksvriendelijkheid) De kast heeft het daarna nog wel 7 jaar goed gedaan toen was hij echt op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk staat je koelkast niet waterpas? Heb hetzelfde gehad nadat ik laminaat had gelegd, d.m.v. het stellen van de pootjes is het weer goed gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding