Welke planten "doen het goed" op een begraafplaats?

Ik heb al een vermogen uitgegeven aan (vaste, winterharde) planten, maar als ik twee jaar later bij het graf terugkom is het er weer "een dooie boel".

Welke bloeiende planten die weinig onderhoud vergen, houden het wél vol op "slechte grond" en in de volle zon?

(Omdat ik ver uit de buurt woon, kan ik er niet regelmatig even langsgaan voor onderhoud).

Alvast bedankt voor de tips!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alchemilla Mollis Vrouwenmantel Vrouwenmantel is een droogtebestendige, polvormige, vrij hoge bodembedekkende vaste plant die bloeit vanaf begin zomer tot begin herfst. Gele bloemen.Vermeerderd zich door uitzaai. Kan in de volle zon. Antirrhinum Leeuwenbek Eenjarige plant, kan in de volle zon. Vermeerdert zich door uitzaai. In vele kleuren verkrijgbaar. In diverse hoogtevariëteiten te verkrijgen. Bloeit van begin zomer tot in de herfst. Calluna vulgaris Heideplanten Uitstekende bloeiende bodembedekkers, waardoor onkruid bijna geen kans krijgt om op te komen. Bloeit het hele jaar door. Tegenwoordig ook in geverfde variant verkrijgbaar met alle kleuren van de regenboog. Campanula cochleariifolia Zodeklokje.. Deze plant is een bodembedekker die slechts 8 cm. hoog wordt. Het is een vaste plant die het in halfschaduw en volle zon prima doet. Is te verkrijgen in blauw en wit. Bloeit in midden zomer. Campanula glomerata Klokjesbloem Dit is familie van de hierboven genoemde plant, alleen is dit de grote variant. Deze wordt ca. 75 cm. groot en bloeit met dieppaarse bloemen. Convolvius sabiatus Niet bekend Kleine kruipende vaste plant. Bloeit met klokvormige paarsblauwe bloemen. Bloeit de gehele zomer en kan in de volle zon. Hoogte 15 cm. Crocus Krokussen Bolgewassen die erg vroeg in het jaar al bloeien. Als er nog geen planten bloeien komen deze taaie bloemen al boven de grond en staan in februari/maart al in bloei. Diverse variëteiten te verkrijgen Galanthus Elwesii Sneeuwklokje Bolgewassen die erg vroeg in het jaar al bloeien. Als er nog geen planten bloeien komen deze taaie bloemen al boven de grond en staan in februari/maart al in bloei. Hosta’s Hosta Dit is een groen-blijvende vaste bodem-bedekker. De bloei-wijze kan varieren van wit tot zachtblauw en paars. Kan zowel in volle zon als in halfschaduw. Toegevoegd na 1 minuut: Op onderstaande link staan nog meer suggesties: http://www.dse.nl/~rk-begraafplaats/wetenswaardigheden-8.htm

Vetplantjes doen het goed! Deze kunnen heel wat hebben

heide heb je in veel soorten die op verschillende tijden bloeien en kijk eens wat er op de andere graven staat

in mijn tuin waar bijna alles dood gaat heb ik ineens viooltjes, ze bloeien ! ik was verbijsterd ! Toegevoegd na 3 minuten: en mijn tuin is op zuid/west ! vanaf half 2 zon tot ondergaan !

Ik denk eerder dat je de grond moet aanpassen wil een plant het goed doen. Meestal is het kleigrond en hier doorheen kun je natuurlijk een zak aarde mixen. De keus van planten is persoonlijk en misschien heb je iets aan onderstaande link,hier kun je je wensen invullen en krijg je erna te zien welke planten geschikt zijn. http://www.tuinadvies.be/plantengids.php

Plant er maar Sedum telephium herbstfreude. Dat is een vetplant met mooie bloemschermen en mooi stevig blad, wordt 40 tot 50 cm hoog, waait nooit om, kan niet verdrogen, heeft het liefst arme grond en volle zon, is ook in de herfst en winter mooi, doordat de bloemschermen verkleuren naar roestbruin en aan de plant blijven zitten. Deze knip je in het voorjaar er weer af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100