Waarom gebruikt men een gootsteenmatje?

Ik zie het nu er niet zo in. Ik heb bijvoorbeeld nooit serviesgoed welke ik erin laat liggen. De gootsteen wordt nat en vuil omdat erin afgespoeld wordt.

Toegevoegd na 29 seconden:
nu = nut

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ik zou me nog voor kunnen stellen dat je bang bent dat je je serviesgoed breekt als je afwast in een stenen gootsteen, of dat je een hekel hebt aan het tikkende geluid van steen, glas of metaal op steen bij het afwassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is dus voor mensen die wel hun serviesgoed in de gootsteen laat liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gootsteenmatje heeft vooral nut als je een stenen wasbak hebt (in oude keukens zag je ze nog wel eens, maar het schijnt ook weer in de mode te komen). Het ding beschermt dan niet alleen je serviesgoed als je dat er in zit voor het afwassen, maar ook de wasbak tegen krassen en stoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nooit gebruikt, moet je ook allemaal maar schoonmaken. Nutteloos. In dezelfde categorie als doppen voor de gaspitten, ook zinloos. Als overtrekjes voor het theedoekenrek. En zo zijn er nog meer zinloze dingen in huishoudens.
Als je het niet gebruikt, of ziet zitten, weg ermee. Laat je al die onzin niet aanpraten. Je kan wel bezig blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik mijn gootsteen matje om boven op de vaat in de vaarwasser te leggen, zo blijven plastic bekers en schaaltjes op hun plaats
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zij je al. Maar gebruik je het ook nog ergens anders voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja voor de sier in de wasbak