waar is een stopcontact met 4 gaten voor? (het is geen dubbele wandcontactdoos)

In mijn nieuwe huis heb ik 2 stopcontacten met elk 4 gaten i.p.v 2, 1 in de keuken en een in een trapkast (waar ook een warmtepomp staat). Waar dienen deze stopcontacten voor en waarom zijn deze anders als een normaal stopcontact?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Antwoorden (3)

Misschien als ik het zo lees zijn deze voor telefoons. Van die ouwe met een draadje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of bedoel je een perilex aansluiting? Dit is een drie fase aansluiting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het eruit ziet zoals het bijgevoegde plaatje dan is het een perilex stopcontact. In de keuken is deze om electrisch te koken (2 x 220 of 3 x 220 (3 fase) en in de trapkast zo het kunnen zijn dat het voor een mechanische ventilatiebox is of een wtw unit.
Mocht het wat anders zijn plaats er dan een foto van.