Hol in de tuin?

Al een jaar hebben wij een onbekend dier in de tuin die een gangenstelsel onder ons terrasje graaft, geen idee welk dier het is. Er zijn geen keutels of zandhopen te zien. Al een aantal keer is dit hol met emmers zand dichtgemaakt. Maar tevergeefs. Wie heeft een tip om dit onbekende dier elders te laten graven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de poolmol schijnt hier nu en dan op te duiken. misschien dat deze van zijn route is?
Kristal
11 jaar geleden
Heh! Wat vervelend nou... we kregen net zo'n leuke band, de poolmol en ik. Istie toch weer verder getrokken...
Vannacht haal ik hem wel even op :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
't is een donder he?
hij flink aan de #gang# dat beest.... ;-))
Kristal
11 jaar geleden
Hij heeft astrale bindingsangst zei hij tegen mij :-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammerrrr....!
ik vond het nog wel een molletje met diep-gang, en wat juist zo flink aan het aarden was geslagen. ;-) hihi, Laurien kan hier vast geen touw aan vast knopen!
Kristal
11 jaar geleden
sorry Laurien... :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe groot zijn die gangen, hoe groot is het stelsel, zijn er in- en/of uitgangen en hoe zien die eruit? Allemaal essentiële info. Anders is het gewoon de terrasgraver ;-)

Het beste antwoord

Het zou hier om woelmuizen kunnen gaan, in dat geval is er geen gif voorhanden maar wel 2 hulpmiddels.
1) de klassieke ultrasoonstaaf die een geluid produceert waardoor ze de regio verlaten.
2) een val waardoor ze gedood worden. Zie filmpje in bijlage.
Ik opteer voor de val want die ultrasoon werkt volgens mij niet doeltreffend genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan vallen waarin je alleen het dier vangt in een kooitje. Het dier lijdt hier niets van.
Wanneer je het dier gevangen hebt, kun je het ergens anders uitzetten.
Het is natuurlijk ook leuk en interessant om te weten om wat voor dier het gaat.