Ik wil mijn bel in huis (flat) zelf aan/uit kunnen zetten omdat ik overlast heb. Woningbouw weigert dit. Waar kan ik iemand vinden die dit kan maken?

Ik word midden in de nacht wakker gebeld. Gewoon uit plagerijen door mensen die uit de kroeg komen. Ik woon sinds kort in het centrum. Andere mensen in de flat hebben wel een speciaal schakelaartje bij hun bel en dat is geplaatst door de woningbouw destijds. Kosten moesten ze wel zelf betalen. Maar nu vraag ik het aan en dat wordt geweigerd! Ook als ik aanbied het zelf te betalen. Als ik vraag of zij een bedrijf weten die een schakelaartje kan plaatsen, dan krijg ik te horen dat deze via hen werken. Vraag ik om zo'n bedrijf/electricien dan op mijn kosten langs te sturen blijkt dat ook niet te kunnen. Hoe krom is dat???
Ik woon in Nijmegen centrum en ik hoop dat iemand een tip heeft. Woningbouw weigert gewoon maar mijn nachtrust gaat er op deze manier aan!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Elke redelijke klusjesman of elektricien kan dit voor je doen, gewoon via google zoeken of er een dicht in de buurt woont, goeie kans dat ie het dan even tussendoor komt doen. 's Avonds een rondje door de buurt lopen en letten op de reclame op auto's en je hebt ook zo iemand gevonden. Afhankelijk van hoe mooi de schakelaar moet zijn kost die vanaf bijna niks tot twee tientjes voor een mooi design. Let wel op dat ze het op een manier doen die makkelijk weer terug in de oude staat gebracht kan worden. (ook dat is simpel, maar ze moeten wel ff nadenken) Als je bij me in de buurt zou wonen dan kost het 50,- (wat voorrijkosten, een beetje werk en een simpel schakelaartje, wit en verzekerd) (Nijmegen is te ver, dan komt er teveel bij) Iets heel anders: De woningbouw is verantwoordelijk voor jouw woongenot. Dit zouden ze niet mogen weigeren. Je zou zelfs huurverlaging kunnen gaan aanvragen, dat zit die schakelaar er waarschijnlijk snel in. Maar dat duurt wel even en nog een maand niet slapen is waarschijnlijk minder aantrekkelijk dan binnen een paar dagen een schakelaartje.

Een klussenburo bellen of een handige kennis vragen. Je kunt er een nieuwe beltrafo opzetten met aan uit knopje, zie voorbeeld.

Bronnen:
http://www.elektroschakelmateriaal.nl/abb-...

Waarschijnlijk zit er in de meterkast al een schakelaar. De bel instalatie hoort als een aparte zwakstroom groep in de woning aanwezig te zijn volgen de NEN normering. hiervoor is dan altijd een switch aanwezig naast de 220/16amp automatische zekeringen.

Volg de bedrading van de bel.... Er is een grote kans dat deze tot in de meterkast is te vinden. Hier zit een transformator. Daaraan zit vast een snoer die met een stekker in een stopcontact gaat. Stekker eruit = nachtrust....

Als je zo een ouderwetse bel hebt waar een hamertje op een metaaltje rammelt: gewoon een stuk karton ertussen steken. Anders: snoertje zoeken, doorknippen en een schakelaartje ertussen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100