Nee, want bij PUR verdwijnen de schadelijke stoffen na ventileren. Er wordt aangegeven dat het schadelijk is als het nog niet is uitgehard en als het net is aangebracht.

Bij Asbest gaat het om zeer fijne deeltjes die in de longen kunnen komen en hier een specifieke soort van longkanker kunnen veroorzaken. Dat kan overigens alleen als de asbest wordt verzaagd. De plaat asbest in je huis kan op zich geen kwaad en je kunt het ook aanraken en verwijderen, als je het maar niet gaat afbreken en erin zagen zonder bescherming.

Bij PUR gaat het om de giftigheid van de gebruikte chemicaliën en die verdwijnen als het product volledig is uitgehard.

Toegevoegd na 19 seconden:
Het artikel geeft wel aan dat PUR niet zo heel omschuldig is als het lijkt.