Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik dergelijke dekbedovertrekken kopen? (zie toelichting!)

Een paar jaar geleden kon je bij postorderbedrijven (o.a. Neckermann) dekbedovertreksets kopen, die je "open" kon klappen; het dekbed erin kon leggen (middels instopstroken aan de zij- en onderkant), en dan de bovenkant er weer overheen kon klappen.
Klinkt ingewikkeld, was super makelijk. Weet iemand waar ik iets dergelijks nog zou kunnen kopen?

Ik heb al bij Bader, Heine, Klingel gekeken, want volgens mij is het iets Duits.
Geen succes echter!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de zijkant dan niet enorm rommelig zo zonder rits of andere soort sluiting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, door die "instopstroken" bleef alles keurig op zijn plaats.
Cryofiel
13 jaar geleden
Kun je zoiets niet zelf maken van gewone dekbedovertrekken? Gewoon openknippen en aan beide zijkanten een lange rits zetten. Het is zelfs al voldoende als je één zijkant openknipt, of de zijkant en de korte kant en daar één doorlopende rits in zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dan moet je én de kunde, én de goede machine hiervoor in huis hebben...Plus dat een (of meer) van deze ritsen ook best prijzig zijn.
Dit was gewoon een prima oplossing op maat! Wel bedankt voor het meedenken, trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dan moeite met het dekbed erin krijgen dat je deze speciale wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maria16: ze zijn wel erg makkelijk, ik heb er zo een, met knoopjes aan de zijkant. Dus er verschuift niks, en je loopt niet te klooien met een dekbed van ruim 2 bij ruim 2 (meestal terwijl de kat denkt: Ha leuk! Spelen! En zich er ook mee gaat bemoeien ;-)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat de kat niet in de buurt is Hippo. ;-)))) Ik heb er nooit zo'n moeite mee om het dekbed erin te krijgen,maar vraagsteller kan ook de zijkanten open maken en dan klittenband erop maken i.p.v. een rits,klittenband kun je goedkoop kopen bij Action,Wibra of de markt of je moet hotelhaken aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo, waar heb je die vandaan dan?
En Maria: ik krijg het gewoon niet goed voor elkaar...
En dit was zó superhandig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd waar Hippo ze gekocht heeft en anders misschien met klittenband?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maria16: die kat is ervan overtuigd dat àlles wat ik doe, puur voor haar plezier is ;-) Brel: ik heb 'm al heel lang, volgens mij eens besteld bij Neckermann (ja, ook Duits). Ik ken wel hoezen met aan beide kanten een opening, zie hier: http://www.huitenga.nl/webshop/28-fissaggio , en je hebt hoezen met in de bovenkant twee gaten in de naad zodat je daar doorheen kunt met je handen. Desondanks is het dan nog een flinke klus als je een tweepersoonsdekbed of groter hebt. Dat uitvouwen, neerleggen en dichtvouwen is echt makkelijker, maar blijkbaar is de markt niet groot genoeg... (Of misschien de marketing niet goed genoeg?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja een kat heeft nu eenmaal personeel Hippo. ;-))))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Hier heb je er eentje met ritssluitingen en een erg slaapverwekkend filmpje maar hee het gaat over dekbedden dus dat is wel van toepassing: http://www.birdielinen.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel Pelle, voor het speurwerk. Dit komt inderdaad het dichtste bij wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Pelle,maar wat zijn die prijzig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat komt door de ritssluiting. Zoveel meter rits IS duur!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing