Welk huishoudelijk artikel wordt het meest "kwijt geraakt"?

Dit ivm een weddenschap..

Toegevoegd na 1 dag:
De schaar en het schilmesje gaan aan kop!

Toegevoegd na 5 dagen:
We naderen de finish! Kom op..nog minimaal 17 antwoorden...

Toegevoegd na 1 week:
En daar gaan we dan... de Winnaar iiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssss.....

DE SCHAAR!
Weliswaar met 20 stemmen maar nipt gewonnen van de pennen met 16 streepjes ..maar gewonnen heeft ie!
Met als goede derde het schilmesje met 14 punten..........als vierde de sleutels met 12 stemmen gevolgd door de sokken op 5 met 10 stemmen...
De brillen, het nagelknippertje, de telefoons en de plakband delen een zesde plaats met ieder 7 stemmen gevolgd door de aansteker op 8 met 6 streepjes..
De pincet eindigt op de 9e plaats met 4 stemmen en alle overige artikelen krijgen een eervolle vermelding... al was het maar vanwege de pech van het kwijtraken..

Allen hartelijk dank..ik heb een zoveelste schaar zojuist als prijs gewonnen!
Ik ga de vraag sluiten door het meest vreemde, kwijtgeraakte artikel, te kiezen..ga ervan uit dat jullie het daar allemaal mee eens zijn omdat een beste antwoord geven in dit geval onmogelijk is...
Nogmaals dank!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

schilmesje, nietmachine, perforator, rekenmachine, pen, notitieblaadje, zakje voor een collecte (indien van toepassing), zoutvaatje, schuursponsje

Schilmesje

Schilmesje

Pennen!! die dingen hebben pootjes! Toegevoegd na 31 seconden: *valt bij ons gewoon onder huishoudelijke spulletjes * :-) Toegevoegd na 13 minuten: * en..... heb je gewonnen? *

Ha, die Congoleo; Bij ons in huis is dat de schaar.

Toiletpapier... Dat vliegt erdoor, elke dag weer... Toegevoegd na 4 uur: En Kinderen... Die tenderen kwijt te geraken in de tijd...

Hier absoluut en met straatlengte de schaar. Of liever : alle ongeveer 10-12 scharen. We moeten er echt minimaal 10 hebben, maar de keren dat we een schaar kunnen pakken als we er een nodig hebben, vormen een bedroevend laag percentage. Maar elke keer als mijn dochters hun kamers hebben opgeruimt, zitten ze weer alle tien in de pot en kunnen we weer effe vooruit. Dag of twee...... Ik verklaar de schaar als definitieve topper op de 'Waar is de....'-lijst.

niets, je vergeet hooguit waar het gebleven is of het is meegenomen door iemand.

Als je onder huishoudelijk ook huissleutels verstaat, dan moet dat de nummer 1 zijn. hoe vaak ik niet hoor, waar zijn mijn sleutels? of ik was mijn sleutels kwijt Anders: plakband In een gezin met kindereren ga ik voor: gymschoenen!

Pennen inderdaad en het nagelknippertje. En qua kledingstukken natuurlijk de sok en de handschoen.

Ik weet niet hoe die heet. Maar bij on werd dit vaak kwijt geraakt. Ze wist niet meer waar die heeft neer gelegd.

de afstandsbediening van de tv

Opa's bril, vooral als hij nog op zijn neus staat.

Als je een baby hebt dan is de nummer 1 wel spenen! die raak je overal kwijd!!!!!!Echter dit is geen echt huishoudelijk artiekel,dus dan ga ik voor de eierprikker,zo`n ding wat bij een eierkoker zit om een gaatje te prikken in een ei.

Ik ben altijd en eeuwig op zoek naar: - 1 van de 86 scharen - de thermometer - als sokken mee tellen (deze verdwijnen op mysterieuze wijze ook altijd)

Schaar al hebben we er "100", altijd kwijt..... aardappelschilmesje tellen sokken mee...altijd de ene sok kwijt...... sinds we een kleinkind hebben ook speentje en knuffeltje...

theelepeltjes ik snap niet waar ik die dingen laat

schaar, nagelknipper, bril, mobieltje, sleutels, pennen, aansteker

scharen inderdaad!

Flesopener of een kurketrekker ;)

Schilmesjes en die zijn dan ook echt kwijt, want er gaan er bij mij een paar per jaar mee in de GFT-bak.

Hier met stip op nummer 1: De schaar

Ik weet niet of je dit 'huishoudelijk' kunt noemen, maar in de keuken ben ik altijd de kluts kwijt.

pennen. Echt waar! De éen naar de ander. Of het echt huishoudelijk is.. I don't know maar dat is echt HET nummer 1 voorwerp wat constant verdwijnt. We hebben hier een pennebak vol liggen. En toch, elke maand weer: verdwijnen ze allemaal ;)

Bij ons: pennen, scharen, sokken (huishoudelijk artikel?)

hier is altijd de schaar kwijt en pennen ook de aanstekers

Mijn sokken,de linker bij de rechter,verschillende kleuren of maat. Loop vaak met verschillende sokken.

Hmm, bij ons denk ik de fluit van de fluitketel. En inderdaad, ook scharen verdwijnen hier. En telefoons (van die draadloze huistelefoons) ook heeeeeel vaak. En de hondenriem ook, die wordt gewoon ergens neergelegd en dan...foetsie!

sleutels die krengen zijn zo weg

Hier ook de schaar, maar het plakbandrolletje kan er ook wat van;)

Schaar

een pincet,als je hem nodig hebt issie niet te vinden!

Dunschiller Schilmesje Kurkentrekker Toegevoegd na 39 seconden: nagelschaartje of de vijl... ook altijd kwijt!

Mijn huishoudgeld raak ik altijd kwijt.

De afstandsbediening. En dan is het nog niet eens een kleine!

mijn pincetje ...grrrr

Recepten die ik heb uitgeknipt. Wil ik eindelijk iets lekkers maken, is het recept weg :-(

Schaar ligt eigenlijk altijd op dezelfde plek, schilmesjes heb ik er een stuk of 20 dus die raak ik ook niet zo snel kwijt. Maar die pincet en het nagelschaartje......grrrrr

natuurlijk het aardappelschilmesje, dat belandt met de schillen in de compostbak. Gisteren met 3 man overal gezocht naar de oplader van mijn telefoon die leeg was. Gelukkig lag hij in een doos met belangrijke spullen: garantiebewijzen, kassabonnen e.d., maar waarom........

ik: de suikerpot mijn man de afstandsbediening (ha ha, maar die heb ik!)

Dunschilmesje. Verdwijnt met de schillen in de gft-container

een sok

Bij ons thuis met stip op 1: de afstandsbediening. De kinderen verstoppen hem zowat voor elkaar. Verder ook notitieblokjes en sleutels.

flessenopener

De pen... Ik ben er echt áltijd naar op zoek...

M'n ballpoints ben ik altijd en eeuwig kwijt. Er moeten er hier in huis hele hordes rondzwerven, maar ik signaleer ze bijna nooit. Heb extra een pennenbakje op de salontafel gezet; is leeg natuurlijk. Niks te vinden bij de computer en de 2 telefoons. Ook niet op de eettafel waar ik ze gebruik om boodschappenlijstjes te maken. Op het nachtkastje; vergeet het maar. Op het bureau dan? Nop! Waar gaan die dingen toch naartoe? M'n man is vaak zijn sleutels kwijt, zijn bril en zijn zonnebril.

aanstekers

ja idd ..schilmesjes

schoenlepel

de afstandsbediening van tv je telefoon of huissleutels allemaal uit eigen ervaring :)

klein mondstukje van de stofzuiger... en ik ben altijd mn aansteker kwijt ook al had ik m 2 sec geleden nog in mn hand...

het muntje voor de winkelwagentjes in de supermarkt (ook al zit het aan je sleutelbos...)

Ik ben heel vaak dingen kwijt, maar Handschoenen staan toch wel op 1. Sleutels, sokken en haarelastiekjes, busabbonement!

Volgens leeftijd : boven de vijftig is de leesbril zeker een conurrent van de schaar.

Bronnen:
Eigen ervaring

het huishoudgeld... al op voor het gekregen is...

Bronnen:
www.nibud.nl

De schaar!

ik raak niks kwijt in huis... soms geraakt iets op een plek waar ik het niet verwacht.. dan heeft XiniX het een voor hem logische plaats neergezet... (op zijn ooghoogte die hoger is dan mijn ooghoogte bijvoorbeeld) of ik heb iets te goed opgeborgen en vind het dan onverwacht weer terug... maar echt kwijt? nee... ja... geld... dat verdwijnt als sneeuw voor de zon...

ja, een sok, nagelknippertje, dunschiller, pizzasnijder en al dat soort kleine rommel, dat raak ik kwijt, maar waar ik echt kwijt wil, dat lukt me niet

Pennen. Of dat handige aardappel mesje

Bronnen:
mijn eigen huisleven.

Mijn ééne oorbel meestal en mijn lenzen dan moet ik weer een nieuwtje gaan kopen.

Plakband kan ik hier nooit vinden. En pennen hoeveel je er ook in huis hebt.

Nagelknipper en pincet.

afstandbediening/telefoon.

Het bestellijstje van de afhaal Thai....

Pennen! die worden opgegeten volgens mij! Of toch de pootjes zoals eerder beweerd werd!

De SCHAAR!!!!!!!

Ik ben mijn huis wel eens kwijt.

plectrums (die dingen voor je gitaar) maar weinig mensen zullen dit antwoorden maar er zijn maar weinig dingen die je zo snel kwijt bent echt waar.

de speciale spatel voor de pan met anti aanbaklaag.

zijn plectums ook huishoudelijke apparaten? dan die ;) anders pennen als je dat meetelt, of de tv-gids. welk huishoudelijk artikel dan het vaakst kwijt is de schaar.

De afstandbediening van... de lampen! ;)

De Kluts. Iedereen raakt wel eens de kluts kwijt!

De draadloze telefoon of mn mobiel. Ook niet echt een huishoudelijk artikel, maar het komt regelmatig voor dat ik naar mn telefoon moet bellen om zo mn zoekacties te verkorten. Verder zijn we nooit huishoudelijke artikelen kwijt in huis.. scharen en schilmesjes liggen gewoon in de la in de keuken of anders in de vaatwasser.. Soms is het best makkelijk dat alles gewoon een vaste plek heeft :p

De kersenontpitter en de notenkraker. Deze heb je niet heel vaak nodig, dus altijd kwijt.

Het kurkje van de Vacuvin . ( wijndopje waar de lucht uit gehaald kan gehaald worden uit de wijnfles )

De afstandsbediening Niet echt huishoudelijk. Anders zou ik zeggen: De plumeau

bij ons de schaar en elke keer kopen wij bij die Zweedse winkel weer een nieuw setje

vind vaak maar 1 garde van de handmixer terug.

de draad........

ik ben 14 jaar getrouw en ik denk alwel honderden SCHILMESJES kwijt

Portefeuille en autosleutels. Of zie je dat niet als huishoudelijke artikelen?

Mijn vriendin raakt haar bril nog wel eens kwijt. En we raken de kat nog wel eens kwijt. Ooit een keer teruggevonden in de wasmachine. Gelukkig stond ie niet aan. En met stip op nr. 1 sokken!!! Ik heb inmiddels heel veel halve paren.

Mijn vader is ze aansteker, portomonne of shag ALTIJD kwijt.. :P

Elastiekjes, oordopjes, mn mobiel en de huissleutels

Onze leesbrillen! Pjoe, dat wordt nog lastig het beste antwoord uit te liezen uit de vele antwoorden;-)! Je vraag is in ieder geval een hele leuke!!!

Aanstekers!

Het huis zelf als ik flink bezopen naar huis probeer te gaan

De telefoon en pennen! Het oplaadding van de computer. Toegevoegd na 48 seconden: van de laptop bedoel ik.

Kladblok aan kop en daarna de pen om erop te schrijven!!

Schaar!!

leuke vraag. maarre, als de vraag gesloten is, hoe weten we dan wat er heeft gewonnen? En wat heb jij gewonnen met je weddenschap?

Plakband (of het beginnetje van een rolletje plakband, die ook..)

De paplepel. Voor een gedegen opvoeding.

Plakband!

sleuteltje van de brievenbus

Ik zou het niet weten... Maar ik denk dat het toch de schaar is.

Sleutels

bij ons is dat de plakband, de schaar, het nagelschaartje en de perforator. Toegevoegd na 2 minuten: én natuurlijk de autosleutels!!!

Schaar, schilmes (al telt het eigenlijk niet als kwijt als je weet dat hij met de aardappelschillen weg is gegaan), plectrum, ductape (ik bezweer je: die rol heeft pootjes), sokken (er woont een sokken-etende-kremlin in mijn wasmachine; ik weet het zeker), balpennen en fijnschrijvers (ik hoor nooit van verdwenen vulpennen).

Plakband!

Geen scharen, mesjes of sleutels, maar de glazen schaaltjes en de maatbekers... Worden hier opgevreten lijkt wel!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100