Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snoei ik mijn Olifantspoot (Beaucarnea) mooi?

Ik zie vaak Olifantspoten die een of meer flink dikke stammen hebben en zo'n mooi vol 'punkkapsel' aan (vrij korte) bladeren. Mijn Beaucarnea van ca 1.60 heeft 3 vrij dunne stammen en bovenin vertakt hij in nog 7 dunnere stengels, waarop hij niet zulke volle pluimen van bladeren heeft die helemaal tot de grond hangen. Ik neem toch niet aan dat ik alles kort moet knippen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Alleen als hij te groot wordt voor de woonkamer kan je in de droge periode (in de winter dus) de top afzagen op de gewenste hoogte. De zaagwonde bedekken met een wondafdekkende pasta.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
ik heb ook een beaucarnea met lange bladeren, dat is gewoon een andere ondersoort; niet knippen dus.
verder vrees ik dat er weinig aan te doen is, een snoeibeurt zal hij je niet in dank afnemen.

als hij erg spichig overkomt dan kan hij te donker staan, te vochtig, of hij heeft voeding nodig.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing