Mag je je dakopbouw veranderen of moeten ze allemaal hetzelfde zijn van de buitenkant?

Ik heb een dagopbouw, samen met meerdere mensen in de straat, niet elk huis heeft het. Het is gewoon van een rijtjeshuis en ze zijn allemaal wit. Mag ik hem verven in een andere kleur (of meerdere kleuren?)? Of hangt dit af van de gemeente? (zoetermeer)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat mag je gewoon schilderen in de kleur die je maar wilt, al kan de gemeente in uitzonderlijke gevallen besluiten om het terug te draaien, bijvoorbeeld omdat het ernstig botst met de overige huizen. 't Is dus handig als je eerst even contact opneemt met de gemeente om er zeker van te zijn dat je niet voor niks schildert, behalve als je een 'normale kleur' gebruikt die niet enorm opvalt of botst met andere kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor u schildert zou u beter eens informeren op de gemeente wat mag en wat niet.
Er bestaan stedebouwkundige voorschriften per gemeente en wijk of straat om wildgroei te beletten en toch een beetje uniformiteit na te streven.
Anders wordt het hier zoals in Engeland waar iedereen maar zin mag doen en er een kakofonie ontstaant van al de vreemdste kleuren in één straat. Mooi is anders !