Hoe kun je het in een kamer waar de computer zoon 10 uur per dag aan staat toch koel en fris houden zonder te veel geld uit te geven?

In deze kamer word ook elke nacht geslapen dus ik het wel vrij belangrijk dat het er koel is als je onder de lakens kruipt..

Toegevoegd na 9 minuten:
Bedankt voor de reacties. maar deze helpen niet heb al meerdere malen deze hints uitgevoerd...

misschien ook handig om te weten is dat de kamer van half 1 tot dat de zon onder gaat vol op deze kamer staat gericht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zorg dat je isolerende zonwering hebt die je laat zakken als de zon schijnt. Als het erg warm is kan je ook beter de warmte buiten houden en het raam dicht houden. Het scherm laten zakken zodat het duister en koel blijft. Als het dan 's avonds afgekoeld is, kan je even lekker het raam wijd open zetten. Ik heb zelf ook zo'n zoon en het scheelt echt! Zo'n rolgordijn is niet zo duur, maar je moet dus wel een isolerende kopen. Houdt de warmte 's zomers buiten en 's winters binnen.

Raam open zetten, deur openlaten. Beeldscherm uitzetten als je die even niet gebruikt.

Het raam open zetten, en eventueel ook een deur. Het jongmens regelmatig onder de douche sturen. Hem zijn vuile kleren in de wasmand laten deponeren in plaats van onder zijn bed. Met die drie moet je een eind komen.

Plantenspuit met water en af en toe sproeien. Een (plafond)ventilator is ook geen overbodige luxe.

ik heb hier het zelfde probleem heb het opgelost met zonwerende folie en verduisterende rolgordijnen het is nu een stuk koeler en in de uren dat de zon er niet opstaat kun je het raam open zetten of eventueel snachts dat doet mijn zoon altijd en hij heeft een ventilator staan mocht het te warm worden succes

Ik kan u alleen aanraden om een ventilo te plaatsen die de warme lucht naar buiten blaast. U kan die bv in de nis van de spouwmuur inbouwen en met een buis naar de af te zuigen ruimte gaan. U kan die lucht zelfs gewoon in de spouw blazen zodat u zelfs de buitenmuur niet hoeft open te breken. Hij kost maar € 35, verbruikt maar 12,5 Watt en het geluidsniveau is maar 24 dB, zie bijlage. Eventueel zelfs een snelheidsregelaar in serie zetten om de snelheid/geluid/verbruik nog te verminderen. Dit is een zekere en goedkope oplossing, maar vooral de kosten waard voor een beter comfort. Veel plezier.

Bronnen:
http://be02.rs-online.com/web/p/axial-fans...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100