Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb aardbeien plantjes geplant alleen ze doen helemaal niks wat moet ik doen?

4 weken geleden heb ik aardbeien plantjes geplant alleen ze doen niks ze staan in een kas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
794
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
water geven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je geen plantjes hebt geplant maar zaad hebt gezaaid.
De kiemduur van aardbeien is 4 tot 6 weken (bij 22 graden), dus geduld hebben.
Als je kas kouder is, kan het kiemen nog langer duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

geef ze de tijd! ze staan nog maar net , die van mij zijn van vorig jaar ,heb ze toen als stekjes gekregen toen hebben ze ook niks gedaan , maar! nu begint de helft te bloeien dus dat belooft iets goeds!
Doen ze het wel (aardbeien geven) in hun eerste levensjaar? dat kan je opzoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is er nog geen blaadje boven de grond gekomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je ze dan niet te diep gepland? of had/heb je zaadjes geplant ? ik had stekjes met het blad er al aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het waren zaadjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké zaadjes ! dan denk ik niet dat je deze zomer een lekker vet bakje aardbeien oogst! jammer.
Maar wees gerust volgend jaar bekom je 2 bakjes! vast wel!
Vorig jaar had ik zaadjes van een Geranium gezaaid(niet lachen) is wel op gekomen , maar verder niks enthousiast ,de winter binnen gehouden en nu bloeit de plant met 3 trossen!
Hou vol!
Je moet je plantjes ook heel veel water geven heb ik gemerkt. En zoals eerder beschreven de tijd nemen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om zaaisel, dat moet je vooral niet verzuipen...
Regelmatig water geven en bemesten, en wachten op beter en warmer weer dan komt het wel.Pas op voor mogelijke vorst daar kunnen ze niet tegen.Wat stro om de plantjes helpt tegen de vorst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding