Wat is een woonverklaring precies?

ik was geinteresseerd in een appartement, maar er staat bij dat uitsluitend huurders met een woonverklaring in aanmerking komen. Wie kan kan mij uitleggen waar ik dit precies kan vinden, wat het precies inhoudt en wat voor eventuele consequenties dit met zich meebrengt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.2K

Antwoorden (2)

Je zult moeten navragen wat het in dit geval precies inhoudt - sommige verhuurders bedoelen ermee: een bewijs van eerdere adressen (dus simpelweg een overzicht uit het register van je gemeente), anderen een verklaring van een eerdere verhuurder dat jij een goede huurder bent (die op tijd betaalt en zich aan verdere regels houdt), of soms gaat het om een verklaring van bewoning voor mensen die in een recreatiewoning zitten (zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn).
Zonder verdere informatie kunnen we hier geen antwoord op je vraag geven, behalve: bel er zelf achteraan bij de verhuurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moest als woningzoekende bij de betreffende gemeente staan ingeschreven. Je zegt niet welke. Meestal is het zo dat hoe langer je staat ingeschreven dat je voor meer soorten woningen in aanmerking komt. Je inschrijving/woonverklaring moet dus aangeven dat je voor dat type woning in aanmerking komt.