Heb per ongeluk een tak van de Kiwi afgebroken en nu bloed hij héél erg. Wat kan ik hier nog aan doen?

Heb geprobeerd dit met kaarsenvet te stoppen maar dat helpt niet. Is er nog iets aan te doen of bloed hij nu dood?
Zou jammer zijn want we hadden elk jaar een goede oogst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
9.7K

Het beste antwoord

De wond blijft bloeden totdat je deze dichtsmeert.
Dit kan van alles zijn, ook is er een soort compound die ze ook gebruiken om bomen te snoeien.

Er zijn diverse huismiddeltjes om dit "bloeden" tegen te gaan.
Er zijn al ettelijke methodes aangedragen.

Je kunt ook de wond dichtbranden, als het een kleine tak betreft kan dat heel goed met een aansteker.
Door de verkoling verdroogt de wond en vloeit er geen sap meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mijn moeder stelpte vroeger bloedende kamerplanten met sigarettenas als ze had gesnoeid. Als je niet rookt probeer dan een ander soort "poeder" bloem ofzo. Bij een tuincentrum kun je morgen kijken naar een speciale vloeistof die je erop kunt smeren mocht het bovenstaande niet helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein propje watten op de wond, en met ductape een soort pleister maken ,en stevig om de tak heenplakken, zodat er geen "bloed" meer uit kan stromen. Dan moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dit eens proberen :
Pak een beetje verse gemalen koffie uit het pakje en doe er wat van op die wond .
En dek het af met een stukje plakband .
En het bloeden stopt dan van die tak .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal niet lukken dit tegen te houden, dichtschroeien met een verfbrandertje, heb je nog de meeste kans op succes, maar iets opsmeren, wat dan ook helpt niet, ook niet met plakband, plastic zakjes en wat al niet meer, is geen oplossing.
Trouwens de Kiwi gaat er niet dood aan, wel kan het druppelen enkele weken aanhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad, niets helpt! Hele geruststelling dat de Kiwi er niet dood aan gaat!!!! Doordruppelen vind ik zelf niet erg, maar voor de boom wel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo als elders te lezen is helpt inderdaad een wond afdichtmiddel ook niet. Gisteren voor de 2e keer geprobeerd maar de kiwi bloedt nog steeds helaas.
Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat de kiwi er niet dood aan gaat dus we wachten maar af. In ieder geval bedankt voor het meedenken en wat dat betreft een duim er bij! (maar ik heb geen niveau dus kan je deze niet geven haha).
rond houtje 1.5 cm van de juist dikte, puntje aan slijpen en in de wond duwen niet te hard anders scheurt de tak in de lengte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een tuincentrum in uw buurt vraag je naar een wondafdekmiddel voor bomen en planten. Ik gebruik dit dikwijls na de snoei,als de wonde wat groot is.De pasta die ik gebruik zit in een tube en noemt Lac Balsam van fabrikant Scheidler.Het is een Duits product op milieuvriendelijke basis . De invoerder voor Nederland is :
Asef BV.Didam. Zeer waarschijnlijk zullen er nog wel meerdere betrouwbare pasta's van die aard te koop zijn.
Groeten ,Tempete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik zeker proberen bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het geprobeerd en voor de 2e keer al aangebracht! Helaas is het resultaat dat het bloeden niet stopt en nog net zo erg is.
Wacht nu maar af wat er gebeurd en of het vanzelf een keertje ophoudt. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.