hoe groot is een normaal bed in een beddenwinkel?

Wat is de lengte en breedte van een normaal bed in een beddenwinkel?

Toegevoegd na 24 minuten:
En hoe groot is een extra groot bed? gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
8K

Het beste antwoord

De normaalste maat is met een matras van 90 bij 200 (in Nederland dan...).

Bedden zijn vaak wel voorradig in andere maten maar dit zijn dus de 'standaard'maten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus een tweepersoonsbed is dan met een matrasmaat van 180x200. Het bed zelf kan natuurlijk door de ombouw veel groter zijn om maar net ietsje groter dan het matras.

Toegevoegd na 5 uur:
Een extra groot bed is 90 bij 220 of als tweepersoonsbed dus 180 bij 220.

Sommige winkels hebben ook 210 bedden. Maar 220 komt meer voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin, er zijn geen standaard bedden. Het is 70, 80 of 90cm breed.

Andere antwoorden (4)

90 x 190 cm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds 1990 is de standaardmaat voor een éénpersoonsbed 90cm breed bij 200cm lengte, voor een tweepersoonsbed is dit dan 180 x 200 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaande maten zijn allemaal juist. Tegenwoordig zijn bedden in de breedte 80 of 90 cm.
In de lengte 1.90 of 2.00, 2.10 hebben ze ook vaak en als je goed zoekt vindt je lengte 2.20.
Voor 2.20 is lastiger aan beddengoed te komen. 2.10 is goed te doen, heb ik zelf ook.

Dan zijn er nog de zgn twijfelaars bedden die zijn 1.40 of 1.60 breed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn komt van beterbed met zn 2.10.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.60 is geen twijfelaar. Alleen 1.40;).
Voor eenpersoons is 200 cm x 90 cm standaard.
Voor een tweepersoonsbed is 200 cm x 160 cm standaard.

Extra groot heb je dus als je naar 90 breed gaat of in de lengte van 210 cm of zelfs 220 cm.

Deze extra grote maten zijn de meest gangbare, maar er zullen nog best andere maten te verkrijgen zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
In mijn tweede alinea bedoel ik:
Extra groot heb je dus als je VOOR EEN TWEEPERSOONS BED naar 90 breed PER MATRAS gaat.
Of voor één- of tweepersoons naar 210 cm of zelfs 220 cm.

Zie mijn afbeelding voor een overzicht van de meest gangbare maten en de benaming die hieraan is gegeven. Hier zie je dat een standaard tweepersoons bed géén 180 cm breed is. O:-)