Hoe haal je dubbelzijdig tape weg?

Hallo,
Ik heb hier een oude LED-strip liggen, alleen die heeft een hele lange tijd onder het stof etc. gelegen. Nu wil ik het dubbelzijdig tape er af halen, maar ik zou niet weten hoe, ik heb het geprobeerd met een washandje vochtig te maken, het een minuutje laten intrekken en er afhalen met je nagels, maar dit kost mijn handen.

Dus nu is mijn vraag hoe ik dit tape er af kan halen zonder mijn handen pijn te doen...

Ik hoop op jullie antwoord!
Remy

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil het liefst geen agressieve goedjes gebruiken, ik heb gemerkt dat met je hand er af wrijven het beste werkt tot nu toe, maar dan gaan m'n handen pijn doen, weet iemand een soort materiaal wat een beetje op de huid lijkt?

Remy

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (6)

Er zijn speciale vloeistoffen voor, maar zou eerst wasbenzine proberen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil het liefst geen agressieve goedjes gebruiken, ik heb gemerkt dat met je hand er af wrijven het beste werkt tot nu toe, maar dan gaan m'n handen pijn doen, weet iemand een soort materiaal wat een beetje op de huid lijkt? Remy
Met thinner kan je de lijm oplossen, maar snel de opgeloste lijm verwijderen (kan met die kleine houten spateltjes). Eens de thinner vervlogen kan je overnieuw beginnen.
Wel doen in open lucht met je rug naar de wind en speciale handschoentjes dragen die tegen scheikundige stoffen kunnen. Die rubberen handschoentjes zijn zo stuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil het liefst geen agressieve goedjes gebruiken, ik heb gemerkt dat met je hand er af wrijven het beste werkt tot nu toe, maar dan gaan m'n handen pijn doen, weet iemand een soort materiaal wat een beetje op de huid lijkt? Remy
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik dan enkel het houten spateltje waar ik het al over had.
Zo zien zij eruit, maar overal verkrijgbaar. Doordat het van hout is beschadig je niets. https://keukenlust.be/nl/kchenprofi-houten-raclette-spatels-p-19232.html
wasbenzine is niet agressief genoeg om de lijm op te lossen.
als het niet lukt met thinner probeer dan aceton. zelfde voorzorgsmaatregelen als de vorige persoon aanraadt maar geen gebruik maken van plastic handschoenen omdat die volledig oplossen.
je kan de aceton zonder handschoenen gebruiken maar niet te lang blootstellen aan dat goedje en oppassen als je wondjes hebt aan je handen. ik spreek uit ervaring en heb NOOIT handschoenen gebruikt wanneer ik met aceton of thinner werkte.
per slot van rekening lost dat product zeer snel op in de lucht.
indien de led-drager uit plastic gemaakt is dan ook oppassen en snel de lijm insmeren, direct met een vod verwijderen zodat het de kans niet krijgt om het plastic aan te tasten...
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gevaarlijk om thinner met blote handen te gebruiken. Dringt door de huid en tast de zenuwbanen aan. Nooit van de schildersziekte gehoord?
Er zijn van die wegwerphandschoentjes die sterk op die rubberen gelijken, maar die gaan niet stuk door het gebruik van thinner. (zijn meestal blauw van kleur)
Aceton zou ik al helemaal niet gebruiken. http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=3444&fuseaction=art
samaiphon
6 jaar geleden
het moet dan ook geen uur duren!!!!
ik wordt dit jaar 70 dus zo erg zou het dan ook weer niet zijn hoor en ik werkte er niet dagelijks, wekelijks zelfs maandelijks niet mee...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aceton zou ik even skippen, want dan kan de strip meteen de kliko in....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik wil het liefst geen agressieve goedjes gebruiken, ik heb gemerkt dat met je hand er af wrijven het beste werkt tot nu toe, maar dan gaan m'n handen pijn doen, weet iemand een soort materiaal wat een beetje op de huid lijkt? Remy
samaiphon
6 jaar geleden
RoqueTrader je moet niet zo lang wachten tot de strip oplost. als je vlug werkt dan lost alleen de lijm op...en je moet ook niet teveel aceton gebruiken!
Weet niet goed wat het is maar probeer het eens met coca cola. In laten trekken en dan eraf poetsen. (Dat is dus als het nat mag worden).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaat niet met cola. Deze lijm is veel te hardnekkig. Met ether gaat het ook goed maar is duur en ook gevaarlijk.
Gek genoeg gaat dit het beste met HG Wax remover, maar ja de verpakking gaat per liter en kost je €11,95 terwijl je een vingerhoedje nodig hebt. De tweede beste keuze is sticker verwijderaar met een iets vriendelijke prijs. Pas op dat je eerst een klein stukje test op die strip, want net als thinner lost stickerverwijderaar ook sommige kunststoffen op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer het eens met HG? Het zal gauw alle richtingen uitvliegen.
Is goed voor papieren klevers waar het makkelijk doordringt en zo de lijm eronder oplost. Op ons werk vroeger gebruikte we daarvoor: big orange van Zep. Ideaal om lijmresten achter papieren stickers op te lossen.
nagellakremover is hier een perfecte oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Dat is juist wel een agressief goedje, wat vraagsteller niét wil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nagellakverwijderaar = aceton