Ik heb een hele hoop walnoten liggen en wil die graag op een vlugge manier gepelt krijgen? De noten mogen gebroken zijn...

Toegevoegd na 40 minuten:
De noten zelf kan je gemakkelijk kraken met een hamer of dergelijke... maar hoe haal je uit die gekrakte noten de vrucht zonder schelp?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
17.5K

Antwoorden (8)

Een hamer wellicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een hamer...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst goed laten drogen, dan met de punt van een (schil)mesje in het 'kontspleetje' steken en heen en weer wrikken. Eventueel met je kiezen nakraken ;-)

Geintje, niet doen hoor! Maar met de punt van een mesje kun je ze vaak heel goed loskrijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens met een notenkraker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handen kruisen als bij het bidden en waar de handen elkaar aan de onderkant raken,stop je de noot,met de naad richting de muis van je hand.Druk dan krachtig de onderkant van je handen tegen elkaar en je zal het horen kraken.Ik doe het meestal wel met enig beleid,anders druk je die noten nog aan gort.
Oefening baart kunst trouwens,succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tip om de gekraakte noten makkelijker te pellen:

Blancheer de walnoten even in kokend water. Hierna zijn ze heel eenvoudig te pellen. Breng hiervoor water aan de kook, en zet een bak koud water klaar. Doe de walnoten in het kokend water, en na 30 seconden, eruit halen , en in het koude water doen. Dit voorkomt dat de walnoten verder koken. Hierna is het bruine, bittere vliesje eenvoudig te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de bankschroef gaat uitstekend en blijven de noten zelf heel, wel moet je vaak de noot alsnog in tweeën breken omdat het tussenschotje er nog in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is deze wel iets voor je:

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.apartdesign.nl/data/styleit/RoyalVKB_Notenkraker_uitvoering2_798830278.jpg&imgrefurl=http://www.apartdesign.nl/product/21292/royal-vkb-notenkraker/&usg=__phLvXCEy3h2HbqdWx1Hdb5U-rbw=&h=250&w=250&sz=15&hl=nl&start=13&um=1&itbs=1&tbnid=K3aK05xr4QXdyM:&tbnh=111&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dnotenkraker%26hl%3Dnl%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ACAW%26sa%3DX%26um%3D