Kan ik , als mijn buurvrouw een klacht heeft over een lekkende geiserpijp die aan onze dakopbouw zit, doorverwijzen naar haar huurbaas?

3 jaar geleden hebben wij een dakopbouw laten plaatsen. Onze buurvrouw heeft een geiser en de luchtpijp die zij heeft hebben wij laten verlengen aan de bovenkant zodat hij boven de opbouw uitkomt, zoals vereist.
Nu is er 3 keer wat water doorheen gekomen na noodweer
(er zit wel een speciaal kapje op). Ondanks bedreigingen , nachtelijk lastigvallen en alcoholistische uitspattingen van onze buuf is onze aannemer in 2010 het dak opgegaan en kon niks vinden.
De talloze keren dat mijn buurvrouw aan mijn deur heeft gestaan ( 2 of 3 uur 's nachts) zucht, heb ik haar vriendelijk verwezen naar haar huurbaas en dat die het maar gaat oplossen, al dan niet met mijn of haar verzekering.
Toen is helemaal de boel geescaleerd en zijn we niet meer ons speaking terms. Lekker rustig, tot gisteravond 10 uur. Er werd aan de deur geklopt , ik doe open in mijn badjas en blote voeten en ze gooit zo een kan met vloeistof naar binnen. Ik zeg WTF ? Dat is het water dat in de pijp zat en iedere keer als ik het vind, ga ik het bij je naar binnen gooien. Ik heb gezegd dat ik de volgende keer de politie bel.
Zij kan dit euvel toch bij haar huisbaas neerleggen ?
Of anders ik ?

Wie helpt? (sorry voor het lange verhaal)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Jouw (achterlijke, maar dat doet er niet toe) buurvrouw moet hiervoor inderdaad bij haar verhuurder zijn.
Die is verantwoordelijk voor haar woongenot.
Ook is het helemaal niet zeker dat het komt door het verlengen van de geiserpijp, misschien is er wel (toevallig) iets anders aan de hand.

Haar verhuurder moet het dan verder met jouw regelen.

Als het goed is hebben jullie toen de opbouw geplaatst is ook toestemming voor het verlengen van de geiserpijp gevraagd aan haar huurbaas, ook toen was zij daar op zich geen partij is.

Sowieso kan jij het ook zelf bij haar huurbaas neerleggen: contact opnemen kan nooit kwaad.
Ook zou ik het waterincident melden bij de politie, dan sta je de volgende keer sterker. En zorg voor bewijsmateriaal: foto's van natte kleding en vloer: leuke rekening voor stomerij, nieuwe slippers en de schade aan het laminaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

M.i. moet je op je eigen kosten de ontluchtingspijp zo laten verplaatsen, dat er geen regenwater meer in kan komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
De verhuurder van de woning draagt hierin geen verantwoording.