welk insect bijt zo heftig en laat bloeddruppels na? ZIet er uit als een klein rond zwart balletje. sesamzaadje.

Toegevoegd na 13 minuten:
geen teek, want zit niet op of in mn huid vast. Heb al vanalles gedaan, gespoten met gif, kiezelaarde gestrooid en zelfs een hete luchtkanon neergezet 2 uur in de slaapkamer. Nooit een bedwants gezien, alleen een paar keer een klein rond zwart beestje dat heftig stak/ beet, zo groot als een sesamzaadje. Ik vind bloeddruppels in mn ondergoed na het slapen, zo groot als een 10 cent muntje. Ik voel vaak gekriebel op mn lichaam. Instanties zeggen dat ik eerst een beest moet vangen dan kunnen ze pas bestrijden,maar ik zie er amper 1. Wie weet wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je een huisdier (gehad)? Of ben je misschien pas verhuisd naar een huis/kamer waar voorheen huisdieren woonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vlooien????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een paar keer een klein zwart beestje hebt gezien dan heb je er toch eentje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Honde of katte vlo lijkt mij . Ook al heb je geen huis dieren .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer zo'n mormeltje te ontdekken en maak er 'n fotootje van. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, staat er ook een piepklein lettertje 'Z' in je pyjama?

Antwoorden (2)

Misschien een teek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller heeft duidelijk gezegd dat het geen teek is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, had niet naar de tijd van plaatsing gekeken, excuses :)
Dit is een vlo. (Heb er zelf ontzettend veel last van gehad.)
Vangen is moeilijk maar niet onmogelijk.
Je zult voordat je hierin bedreven bent er misschien wel 10 keer naast zitten/grijpen.
Probeer hem te vangen tussen je wijsvinger en duim en dan niet even kijken of je hem écht hebt, want dan is hij weer 'gevlogen'. Als je hem hebt gevangen, dan moet je met je duimnagel hem doormidden knakken. als je alleen maar druk zet: daar kunnen ze tegen (denk aan een kever, zo'n hard schild-achtig lichaam hebben ze) en dat doodt ze dus niet!
Wat je zelf al in huis kunt doen is een anti-vlo halsbandje kopen en een stukje in de stofzuiger doen.
Als je huisdieren hebt, een vlooienkam kopen en kammen (buiten....!).

Toegevoegd na 3 dagen:
Dagelijks stofzuigen, zodat de eitjes niet blijven liggen. En stoffen banken ook stofzuigen, de naden alles, goed stevig stofzuigen. en dweilen niet vergeten na het stofzuigen goed dweilen.