Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat mijn theepot niet meer lekt tijdens het inschenken?

Bij komt er dus altijd thee naast het kopje :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat wel werkt zijn anti-lek-tuitjes. Ik kan er helaas geen foto van vinden, maar ik heb laatst nog een paar nieuwe gekocht bij Blokker. Het zijn witte plastic tuitjes die je over de theepottuit heen schuift. Daardoor heeft de theepot ineens een dunne "scherpe" tuit i.p.v. een ronde waar het door "terug kan kruipen" en lekt het niet meer.
Kost bijna niets, werkt prima, alleen af en toe vervangen want de bruine kalkverkleuring krijg je er niet goed af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan proberen in het begin (als de theepot nog heel vol is) rustig en langzaam te schenken en daarna wat sneller!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig op te lossen, het kan te maken hebben met jouw gietmanier en soms wil het lukken met een plastic tuitje maar beter nog: koop een andere, het liefst een rvs model.

Leuke link over dit onderwerp in de bron, dan snap je ook HOE het komt:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan van die ringetjes in mouse die je over de tuit kan schuiven waardoor het onvermijdelijk druppeltje opgevangen wordt. Die kan u evt zelf maken bv uit een oude spons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding