Hoe zorg ik ervoor dat mijn theepot niet meer lekt tijdens het inschenken?

Bij komt er dus altijd thee naast het kopje :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat wel werkt zijn anti-lek-tuitjes. Ik kan er helaas geen foto van vinden, maar ik heb laatst nog een paar nieuwe gekocht bij Blokker. Het zijn witte plastic tuitjes die je over de theepottuit heen schuift. Daardoor heeft de theepot ineens een dunne "scherpe" tuit i.p.v. een ronde waar het door "terug kan kruipen" en lekt het niet meer. Kost bijna niets, werkt prima, alleen af en toe vervangen want de bruine kalkverkleuring krijg je er niet goed af.

Je kan proberen in het begin (als de theepot nog heel vol is) rustig en langzaam te schenken en daarna wat sneller!

Bronnen:
Eigen ervaring

Lastig op te lossen, het kan te maken hebben met jouw gietmanier en soms wil het lukken met een plastic tuitje maar beter nog: koop een andere, het liefst een rvs model. Leuke link over dit onderwerp in de bron, dan snap je ook HOE het komt:

Bronnen:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/arch...

Er bestaan van die ringetjes in mouse die je over de tuit kan schuiven waardoor het onvermijdelijk druppeltje opgevangen wordt. Die kan u evt zelf maken bv uit een oude spons.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100