Wat is het probleem als de eene helft van het huis wel stroom heeft en de andere niet.

Graag snel antwoorden we hebben een aquarium met dure tropische vissen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een (flink) aquarium met tropische vissen kan best een paar uur zonder stroom, zo snel koelt het water nu ook weer niet af, en er zitten vast een boel planten in de bak, dus zuurstofgebrek krijgen ze de eerste dagen nog niet :)
bamibal
12 jaar geleden
AdrieK, het is wel funest voor de bacteriecultuur in het filter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruil de stroom die je computer nodig heeft voor de stroom voor je aquarium als je vissen je lief zijn. Maak het aquarium leeg en verplaats die zolang naar de plek waar je nu deze vraag gesteld hebt. Vul het weer met water en warm dit water op en doe je vissen erin zodra het kan. (als inmiddels de stroom aan de andere helft van je huis het weer doet.

Antwoorden (4)

Heb je de stoppen kast gecontroleerd?Kom je er niet achter wat het is? neem een verlengsnoer en sluit dat aan.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Mogelijk heb je een probleem met je aquarium en is de aardlekschakelaar er uit.
Probeer hem weer aan te zetten, gaat hij echter direct weer uit, doe dan de verlichting van je aquarium uit en probeer opnieuw.
Gaat hij er nog steeds uit, trek dat je pomp er uit, of je verwarming.
Ook kan je alles van je aquarium uitschakelen, daarna de aarlekschakelaar weer aan en dan een voor een alles van je aquarium weer inschakelen.
Slaat de aardlek er weer uit, dan zit daar je probleem.

Maar natuurlijk kan het ook met andere apparaten in je huis iets mis wezen, maar ook dan, eerst alle stekkers er uit en dan een voor een er weer in.
Dan kom je er ook achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een rare min; zoals jij het zegt heb ik het ook geleerd ed, c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er minspoken rondwaren op GV; ik zie wel vaker minnen staan bij een perfect antwoord... Of 't zijn mensen die jaloers zijn dat ze zelf niet zo'n goed antwoord kunnen geven! :D
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een - zonder reactie is geen min.
een + dus ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord
Dan is er een zekering gesprongen of de aardlek schakelaar heeft een aardlek gedetecteerd. Dus zou ik mijn aquarium maar aansluiten middels een verlengkabel aan het gedeelte wat nog wel deelneemt aan je stroomvoorziening.
Mocht het aquarium nu naar behoren functioneren dan zul je de groepen moeten(laten) onderzoeken op storingen. Voor het geval dat het aQuarium ook op de andere groep uitvalt dan zul je de storing in het aquarium moeten zoeken. Verlichting en pomp kunnennatuurlijk defect geraken.
Dan zal je het aquarium moeten afsluiten van je elektriciteitsvoorziening en deze problemen moeten oplossen.
De elektriciteitsvoorziening in je huis is mogelijk op te lossen door een nieuwe zekering of door de aarlekschakelaar terug te draaien. Blijft natuurlijk staan dat je dan een oplossing voor ev. defecte apparatuur in je aquarium. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ligt er een zekering uit, als je geen automatische hebt, maar van die "ronde" dan kan je soms slecht zien of ze goed zijn of niet, oplossing, ruil even met een van de andere wel werkende zekeringen(groepen).
Als het hele maal niet lukt, is een verlengsnoer voor je aquarium een tijdelijke oplossing.