Kan je in Nederland ook van een Duitse hypotheek verstrekker gebruik maken? ivm lagere rente?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat kan, maar lenen in Duitsland is wel voorbehouden voor mensen in de grensstreek. De reden is dat de hypotheken in Zuid-Limburg voornamelijk verstrekt worden door de Sparkasse in Aken. Een lokale bank, een beetje vergelijkbaar met een lokale vestiging van de Rabobank, die alleen zaken doet in de eigen regio. Zuid-Limburg en een stukje België rekent die bank wel tot de eigen regio.
Daarnaast zijn er nog praktische redenen waardoor een Duitse hypotheek geen optie is voor de huizenkoper in Brabant of in de Randstad. Je moet de hypotheekovereenkomst op de bank zelf tekenen. En de bank wil het huis zelf zien en neemt geen genoegen met alleen een taxatierapport. Het is ook belangrijk dat je de Duitse taal goed beheerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Helder antwoord!