Als je mieren binnen hebt waar kan je dan het beste een mierenlok doosje plaatsen? buiten net buiten de deur of net binnen?

Ik vroeg me af als je zon mierenlok doosje buiten neerzet of die mieren dan naar buiten gaan . En als je zon doosje binnen zet dat je niet meer mieren aantrekt van buitenaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
13.4K

Antwoorden (6)

In principe zijn de meeste doosjes geschikt voor zowel gebruik buiten als binnen (zie ook link).

Als ze echter toch al de weg naar binnen hebben gevonden zet ik ze zelf gewoon binnen. Mijn ervaring is nl dat als het doosje erg nat wordt ze het niet meer aantrekkelijk vinden.

Behalve wat in de link staat nog het volgende: mieren zijn ook niet gek blijkbaar, het kan echt een tijdje duren voordat de eerste zich naar binnen waagt.

Je moet het doosje dus op een rustige plaats zetten en er NIET meer aankomen. Telkens als je het verplaatst of oppakt is de belangstelling weer voor een tijdje weg. Gewoon neerzetten en laten staan dus, ook als ze er zo op het oog met een grote boog omheen lopen.

En misschien zijn er fervente tegenstanders maar hier was een klein beetje langs de plinten spuiten met zo'n spuitbus uiteindelijk VEEL sneller effectief......

Toegevoegd na 1 minuut:
PS ik heb ze dus niet geteld maar had niet het idee dat er merkbaar meer naar binnen kwamen door dat doosje
amigo
12 jaar geleden
Omdat de mieren al binnen zijn kun je het beste het lokdoosje binnen plaatsen, zo'n beetje in het midden van waar ze zitten.
Om de rest van de mieren buiten te houden spuit je het spoor dat ze lopen in met zeepsop waar ze een hekel aan hebben en je hebt er geen last meer van. Wel buiten voor de deur beginnen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die beestjes een beetje observeert zal u wel zien waar ze in de grond verdwijnen.
DAT is de meest plaats voor uw lokdoosje.
De mieren die in uw doosje komen nemen het gif op met hun lichaam en gaan daarmee hun nest binnen waar het zijn werk het meest efficient kan doen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mieren komen meestal op 1 plek het huis binnen. Ze lopen ook altijd dezelfde weg. Bij mij kwamen de mieren langs een kiertje bij de voordeur naar binnen om zo via de gang en de woonkamer naar de keuken te lopen. Het lokgoosje heb ik net buiten bij de voordeur gezet. Zo voorkom je dat de mieren nog naar binnen moeten om daar hun voer te halen. Dus als je kan ontdekken waar ze naar binnen komen dan is de plek net buiten een goede plek. Weet je niet waar ze naar binnen komen is het van belang dat je de doos op hun "mierenweg" zet zodat je ook zeker weet dat ze het vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd weg van de deur als je hem buiten zet, anders lok je ze ook naar binnen, en binnen zet je hem waar je denkt dat ze binnenkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste helemaal geen mierenlok doosje, de mieren gaan dan dood namelijk.
Zoek de bron waar ze op af komen, bijvoorbeeld suiker, en haal dit weg.
Veeg de mieren op en doe ze naar buiten.